1 radiator wordt niet warm - denk dat ik alles geprob heb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

We hebben 1 radiator in ons huis die niet warm wordt (hoogstens een heel klein beetje lauw).
Nu heb ik volgende zaken reeds gedaan:
- Alle radiatoren ontlucht --> er kwam nergens lucht uit, ineens water
- gekeken of voetventiel op radiator helemaal open staat en dat is het geval

Nu valt het me wel op dat als ik aan de radiatorknop (is geen thermostatische kraan, staat op geen enkele radiator trouwens) zelf voel en de buis met water die hierin gaat, dat deze wel goed warm is. Echter, als ik dan direct na de kraan voel aan de onderkant van de radiator, dan is dat daar helemaal niet warm. De kraan staat wel helemaal open en ik heb ondertussen ook reeds een aantal keren de kraan open en dichtgedraaid, zonder resultaat.

Kunnen jullie me nog tips geven waar eventueel het probleem zou kunnen liggen?

Bedankt.

Heeft hij het in het verleden wel goed gedaan?
Zit er een voetventiel op dat dicht staat?

Waar is die radiator geplaatst en hoe wordt je huis verwarmd ( Combiketel merk en type graag?)

De radiator hangt in de woonplaats en is daar 1 van de totaal 5 radiatoren (2 in open keuken).
De ketel is een Ferroli f24e met ingebouwde boiler. Echter, deze wordt normaal gezien binnen een tweetal weken vervangen door een Junkers zwbr42-3 (type doorstromer).
Ik heb gisteren eens geprobeerd alle andere verwarmingen dicht te draaien en alleen de radiator die niet warm werd open gelaten. Hij werd inderdaad warmer dan voorheen.
Ik had eerst ook nog eens alle radiatoren ontlucht, maar overal kwam er ineens water uit.

Hoe kom je hier nu aan.
alle radiatoren worden warm alleen die 1 (ene) niet.
Klep werkt correct.
Legt echt aan de kraan.
Of het systeem moet eens goed ingeregeld worden

Als het een voetventiel is met plastic binnenwerk heb ik het meegemaakt dat deze inwendig was afgebroken. Je denkt dat deze open staat maar kraan staat dus gewoon dicht.

Succes.

Ik heb ook compleet verstopte radiatoren meegemaakt, was een enorme klus, en de oorzaak onbekend.
Het kan dus van alles zijn.
Aangezien je de ketel binnenkort ook vervangt zou ik de radiator demonteren en controleren.

Lijkt mij ook een defecte radiatorkraan. Ik heb dit al diverse keren meegemaakt. Misschien kun je al wat zien als je de knop eraf haalt, zo niet moet de kraan eraf en gangbaar worden gemaakt of vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan