Hallo,
ik zie veel geschreven her en der over druk verlies, maximale vulling water, en inlaatcombinaties of veiligheids-overdruk ventiel.
In het kort, sinds 4 maanden vul ik onze cv regelmatig bij doordat we druk verliezen op de meter. Deze (volgens zeggen) zou gevuld moeten zin tot de rode pijl, welke wijst tussen 2,5 / 3bar, wanneer deze dus richting 2 a 1,5 bar zakt ga ik vullen, ontluchten blabla
Ik lees dat vullen maximaal rendement haalt bij 1,5 - 2 bar (staat mijn rode pijltje wat ik kan verzetten op de verkeerde plek?)
Was ik even aan het kijken of we ergens lekkage hebben (verlies druk) kijk ik onder ketel, ligt een bult water op het beton wat uit het (flamco 3bar) overdrukventiel komt.
Dit ventiel blijft druppen, wat het waterop beton verklaart......heb er maar even een afwasteil onder gezet.
De vraag:
Lekt mijn ventiel omdat ik te ver vul?
Kan een dergelijk veiligheidsventiel lek / defect zijn?
Wat is de beste en effectieve methodiek om hier te 'testen' ..
Verneem graag, alvast hartelijk dank.
ik zie veel geschreven her en der over druk verlies, maximale vulling water, en inlaatcombinaties of veiligheids-overdruk ventiel.
In het kort, sinds 4 maanden vul ik onze cv regelmatig bij doordat we druk verliezen op de meter. Deze (volgens zeggen) zou gevuld moeten zin tot de rode pijl, welke wijst tussen 2,5 / 3bar, wanneer deze dus richting 2 a 1,5 bar zakt ga ik vullen, ontluchten blabla
Ik lees dat vullen maximaal rendement haalt bij 1,5 - 2 bar (staat mijn rode pijltje wat ik kan verzetten op de verkeerde plek?)
Was ik even aan het kijken of we ergens lekkage hebben (verlies druk) kijk ik onder ketel, ligt een bult water op het beton wat uit het (flamco 3bar) overdrukventiel komt.
Dit ventiel blijft druppen, wat het waterop beton verklaart......heb er maar even een afwasteil onder gezet.
De vraag:
Lekt mijn ventiel omdat ik te ver vul?
Kan een dergelijk veiligheidsventiel lek / defect zijn?
Wat is de beste en effectieve methodiek om hier te 'testen' ..
Verneem graag, alvast hartelijk dank.