1 radiator blijft koud, de rest wordt warm.

Alle radiatoren in huis worden warm maar eentje niet. Deze blijft koud. De aan- en afvoerleidingen van die radiator worden echter wel warm maar de warmte stroomt niet door naar de betreffende radiator. Ik heb de radiator ontlucht. De radiatorkraan staat open gedraaid. Nu zie ik onderaan een afgedekt uiteinde als ik het afdekplaatje los draai zie ik een koperen schroef. Ik heb begrepen dat dit een soort ventiel is. Ik heb aan die schroef gedraaid maar er gebeurt niks. Daar zit ook een soort van zilverkleurige ring. Zou daar het probleem kunnen zitten dat de radiator koud blijft? Graag hulp hoe ik dit euvel kan verhelpen en de radiator weer warm wordt.
IMG_20241013_133951_HDR.jpg
IMG_20241013_134028_HDR.jpg
IMG_20241013_134124_HDR.jpg
IMG_20241013_134151_HDR.jpg
IMG_20241013_135801_HDR.jpg

Laatst bewerkt:
Naar mijn idee draai je met de onderste de afvoer of toevoer dicht. Daar moet je van afblijven. Nu heb je hem misschien dichtgedraaid. Vergelijk die met een andere ruimte. Ik zou het probleem zoeken in de draaiknop. Als je die er afdraait wat zie je dan zitten. Ik heb hetzelfde probleem gehad dat 1 radiator geen warmte gaf en bij vervangen van binnenwerk radiatorkraan was mijn probleem opgelost.

Kan je de witte knop eventueel inclusief het zwarte kunststof er toch eens afhalen?
Kan best een thermostaatkraan zijn met een gewone knop erop.

De zilverkleurige ring laten zitten, die houdt het binnenwerk op z'n plek. Daar alleen aankomen als de installatie leeg is, anders kan het een waterballet worden.

Ik post nog eerst even wat afbeeldingen. Volgens mij is het een gewone draaiknop, geen thermostaat. Ik zie niet direct hoe ik die knop eraf kan krijgen. Ik heb er wel aan getrokken maar komt er niet af. Zie ook geen borging die ik eerst moet los draaien of iets dergelijks. Dus, hoe krijg ik de witte draaiknop eraf? Dat zwarte gedeelte zit muurvast. De koperachtige buisjes (eerdere afbeeldingen) die uit de grond komen zijn wel heet maar die lange zilverkleurige buis die naar de draaiknop gaat is helemaal beneden lauw warm maar hoe hoger hoe koeler. Bovenaan bij de draaiknop is die buis koud.

IMG_20241013_144834_HDR.jpg
IMG_20241013_144859_HDR.jpg
IMG_20241013_145321_HDR.jpg
IMG_20241013_161131_HDR.jpg
IMG_20241013_161158_HDR.jpg
IMG_20241013_161212_HDR.jpg

Potverdorie, ja klopt. Ik dacht eerst dat het een rondje was maar blijkt inderdaad een super kleine inbus te zijn. Gelukkig had ik nog zo'n kleine inbussleutel. Dop is er af. Volgens adviezen die ik al had geraadpleegd moet ik nu wat voorzichtige tikken op dat uitstekend pinnetje geven en op het aanliggende koperen stuk. Eventueel wat wd40 spuiten.
IMG_20241013_164152_HDR.jpg
IMG_20241013_164221_HDR.jpg

• Like
Waarderingen: Jackd
Die pin lijkt wel genoeg uit te steken, hier volgens mij dezelfde:

Pin indrukken = dicht
Pin los laten, dan staat ie normaal helemaal open.

Nou, ik ga er een paar tikken op geven en de pin op en neer bewegen en hopelijk doet de WD40 de rest. Iedereen bedankt voor het meedenken want de tips stuurden me wel in de goede richting. Ik zal laten weten als de radiator weer zo heet wordt als een ovenschotel.

Bij mij loste het geven van tikken en WD40 het probleem toentertijd niet op. Wel het vervangen van het binnenwerk.

De onderkant staat nu wel open..... ?

Succes verder.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via