Goedenavond,
Voordat ik lid word van een forum, heb ik eigenlijk al via dat forum, zoals bv dit forum, geprobeerd er zelf uit te komen.
Ik dacht dus dat ik het gevonden had, maar probleem blijft, dus daarom
nu toch lid geworden en ik hoop dat iemand mij uit de kou kan helpen en
andersom.
Ik heb vanmiddag het membraam en de 2 membraamschotel van de
voorkeurklep vervangen.
Klep bleef hangen op de warmwaterstand. Na het veelvuldig handmatig indrukken van de pen/stift van de membraamschotel, deed de verwarming het precies 2 dagen weer goed.
Gisteren was het over en uit.
Bij het handmatig indrukken en ingedrukt houden van de stift, worden
de radiatoren weer warm en bij het los laten weer koud.
Het is een valliant combiketel cwk 24-12E So 28 uit 1996.
Ik heb dus alleen het voorste gedeelte van de klep gedemonteerd en schoon gemaakt (kalk aanslag en andere troep), had ik misschien de gehele voorkeurklep moeten demonteren en schoonmaken?
Het indrukken van de stift gaat nu behoorlijk zwaar, voor het vervangen
van de membramen ook , maar nu zwaarder.
Het is hier in huis weer behoorlijk koud en het enige dat ik nu kan doen is
de stift van de voorkeurklep indrukken en vastbinden met een ty-rap.
Iemand enig idee wat er met de klep aan de hand is?
Mvg
Raymond

Voordat ik lid word van een forum, heb ik eigenlijk al via dat forum, zoals bv dit forum, geprobeerd er zelf uit te komen.
Ik dacht dus dat ik het gevonden had, maar probleem blijft, dus daarom
nu toch lid geworden en ik hoop dat iemand mij uit de kou kan helpen en
andersom.
Ik heb vanmiddag het membraam en de 2 membraamschotel van de
voorkeurklep vervangen.
Klep bleef hangen op de warmwaterstand. Na het veelvuldig handmatig indrukken van de pen/stift van de membraamschotel, deed de verwarming het precies 2 dagen weer goed.
Gisteren was het over en uit.
Bij het handmatig indrukken en ingedrukt houden van de stift, worden
de radiatoren weer warm en bij het los laten weer koud.
Het is een valliant combiketel cwk 24-12E So 28 uit 1996.
Ik heb dus alleen het voorste gedeelte van de klep gedemonteerd en schoon gemaakt (kalk aanslag en andere troep), had ik misschien de gehele voorkeurklep moeten demonteren en schoonmaken?
Het indrukken van de stift gaat nu behoorlijk zwaar, voor het vervangen
van de membramen ook , maar nu zwaarder.
Het is hier in huis weer behoorlijk koud en het enige dat ik nu kan doen is
de stift van de voorkeurklep indrukken en vastbinden met een ty-rap.
Iemand enig idee wat er met de klep aan de hand is?
Mvg
Raymond

