Wij hebben problemen met en Nefit ecomline HR ketel. Het vreemde is dat het probleem zich soms pas weer na enkele dagen voordoet. Het probleem is dat ondanks een ingestelde thermostaattemperatuur van bijvoorbeeld 20 graden, de verwarming niet aanslaat,en ver onder deze waarde zakt. Op de ketel geeft hij dan een code 0 en servicecode y, wat onder andere op een te hoge boilertemperatuur zou kunnen duiden.(de temperatuur meter op de display geeft dan ook wel zo´n 85 graden aan) Nu lijkt dit probleem zich voor te doen nadat we warm water hebben getapt, en er hierna dus iets fout gaat. Vandaag merkte ik dat na opnieuw langdurig water tappen de verwarming uiteindelijk weer corrigeerd.Volgens Nefit zou het de voeler van de boiler kunnen zijn of bijvoorbeeld een slecht werkende 3 wegklep.
De cartridge van de klep heb ik inmiddels vervangen, maar geeft geen resultaat. Wie kan mij verder helpen of heeft bijvoorbeeld een tip wat ik waar zou kunnen controleren, ik ben zelf wel technisch onderlegd maar mis nu even specialistiche kennis.
De cartridge van de klep heb ik inmiddels vervangen, maar geeft geen resultaat. Wie kan mij verder helpen of heeft bijvoorbeeld een tip wat ik waar zou kunnen controleren, ik ben zelf wel technisch onderlegd maar mis nu even specialistiche kennis.