A
Anonymous
Gast
Ook ik had wederom een probleem met mijn nefit turbo uit 1990, het was weer code 6. vergrendelt.
Gezocht met google en vond twee mooie sites, waar ik toch een aantal goede tips heb uitgeselecteerd, die ik allemaal heb genoteerd en toen ben gaan controleren en of uitvoeren. Uiteindelijk heb ik hem vandaag aan het bollen gekregen. Rechts aan de ketel zit een kijkglaasje, dat is een belangrijk hulpmiddeltje, zet er een spiegeltje voor, en loer er eens in wat er gebeurd.
Eerst krijg je vraag, dan start de ventilator, dan het waakvlamgas, dan gaat de bougie er voor zorgen dat het waakvlamgas zal ontsteken, dat probeert hij drie keer, lukt dit dan zal de grote brander starten. Bij mij zag ik alleen de twee pennen van de bougie opgloeien, maar geen gasvlammetje, he dacht ik, dat is vreemd. Gisteren had de cv ketel er al voor gezorgd dat ik al zo`n 20 keer naar boven had moeten lopen, om hem weer op te starten, een op de vier keer kreeg ik hem aan de praat.
Vandaag had ik mij voorgenomen de brander eens uit elkaar te nemen, er waren wat kleine gaatjes en sleufjes verstopt, juist aan de waakvlamkant, de branderplaat zat nog goed vast. Nu loopt hij vanaf de middag zonder een uitval. Je zult dit als monteur wel een raar verhaal vinden, maar zo is het. Mijn gedachten is dat het gas niet goed bij de gloeiende bougiepennen kon komen, of niet tijdig genoeg, of de waakvlamgasdruk is iets aan de lage kant. Ik zou zeggen loer eens in het glaasje, en kijk wat gebeurd. Hartstikke bedankt voor jullie goede adviezen, anders was ik zover niet gekomen
Ik hoop dat mijn probleem iemand kan helpen, tevens bid ik dat hij nu blijft lopen.
Jo
Gezocht met google en vond twee mooie sites, waar ik toch een aantal goede tips heb uitgeselecteerd, die ik allemaal heb genoteerd en toen ben gaan controleren en of uitvoeren. Uiteindelijk heb ik hem vandaag aan het bollen gekregen. Rechts aan de ketel zit een kijkglaasje, dat is een belangrijk hulpmiddeltje, zet er een spiegeltje voor, en loer er eens in wat er gebeurd.
Eerst krijg je vraag, dan start de ventilator, dan het waakvlamgas, dan gaat de bougie er voor zorgen dat het waakvlamgas zal ontsteken, dat probeert hij drie keer, lukt dit dan zal de grote brander starten. Bij mij zag ik alleen de twee pennen van de bougie opgloeien, maar geen gasvlammetje, he dacht ik, dat is vreemd. Gisteren had de cv ketel er al voor gezorgd dat ik al zo`n 20 keer naar boven had moeten lopen, om hem weer op te starten, een op de vier keer kreeg ik hem aan de praat.
Vandaag had ik mij voorgenomen de brander eens uit elkaar te nemen, er waren wat kleine gaatjes en sleufjes verstopt, juist aan de waakvlamkant, de branderplaat zat nog goed vast. Nu loopt hij vanaf de middag zonder een uitval. Je zult dit als monteur wel een raar verhaal vinden, maar zo is het. Mijn gedachten is dat het gas niet goed bij de gloeiende bougiepennen kon komen, of niet tijdig genoeg, of de waakvlamgasdruk is iets aan de lage kant. Ik zou zeggen loer eens in het glaasje, en kijk wat gebeurd. Hartstikke bedankt voor jullie goede adviezen, anders was ik zover niet gekomen
Ik hoop dat mijn probleem iemand kan helpen, tevens bid ik dat hij nu blijft lopen.
Jo