Expansievat defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat er heel veel mensen zijn die hun bandenspanning van de auto zelf kunnen controleren, veel meer dan dat is het niet. Enig verschil in dit geval is dat de cv van druk moet en dus een deel moet aftappen. In dit geval geheel omdat het vat beneden staat.
Het ventiel is een zelfde als die van een auto en menigeen heeft een dergelijke meter in huis.

Het vervangen van een expansievat is mijn inziens moelijker dan het meten van de voordruk.
 
Soms past een standaard nippel voor het meten van de bandenspanning
te meten niet eens. Je moet daarvoor de nippel afvijlen. Een digitale meter
zou wat beter zijn.

Een ander probleem is als het expansievat langzaam vol loopt, dan zal de
voordruk slechts weinig teruglopen. Het is dan niet altijd te meten of het vat nog goed is. Wat zou jij doen met een vat van 18L/1bar waar je 0,8 bar meet?
In dit geval zou ik deze vervangen.
 
Sorry Ronny die volg ik niet. Ik ga er ook niet verder op in. ik geef liever aan hoe je wel een expansievat behoort te controleren. Dat houd het eenvoudiger voor de vragensteller.

Als er water in het stikstofdeel zit en je drukt kort op het pennetje van het ventiel komt er water uit.
 
Allen,

Dank voor alle tips en adviezen. Ik heb afgelopen vrijdag het expansievat vervangen. Hier zat inderdaad water in. Inmiddels blijft de druk stabiel dus volgens mij is het probleem opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via