Ik zit met het volgende vraagstuk.
Thuis aanwezig 3x 25A hoofdzekeringen hier zitten de nodige groepen op aangesloten met bijbehorende aardlek schakelaars. Tot heden niks aan de hand alles werkt naar behoren en volgens alle richtlijnen.
Echter... we hebben een Tesla gekocht en deze kan snelgeladen worden. Dus had ik het volgende bedacht.:
Achter de 3x 25A hoofdzekering hang ik een eigen aardlekschakelaar en een 3 fase 20A groep met C classificatie (niet gelijk roepen over selectiviteit kom ik zo op terug). Nu kan de laadpaal van The New Motion dit zonder problemen aan. Deze zal softwarematig terug geschroeft worden op 20A
Dit zou betekenen dat ik zou kunnen laden met ongeveer 15/16 KW en als het meezit op een zomerse dag wanneer de 20 zonnepanelen dik aan het opwekken zijn ik vol kan laden op 20 KW.
Maar ja... dan de selectiviteit hoe los je dat op? Nou ik wilde gebruik gaan maken van de P1 poort op de slimme meter. Deze stuurt in Milisconden door naar de laadpaal hoeveel stroom er verbruikt word. Als de waterkoker, nespresso of verwarming aangaat dan gaat de laadpaal minder stroom vragen en laad hij de auto minder snel op. Dit zou betekenen dat een overbelasting eigenlijk niet meer kan voorkomen.
Het enige probleem is... ik kan hier nergens documentatie over terug vinden de Nen1010 boekwerk is niet helden en houden vast aan de 1.6 factor.. maar deze lijkt mij teniet te worden gedaan door de P1 poort en hier kan ik weer niks over terug vinden bij de Nen1010. Immers er is geen risico meer door de slimme meter...
Wat zijn jullie gedachten en jullie ervaringen. (vooral de laatste vind ik erg belangrijk)
Thuis aanwezig 3x 25A hoofdzekeringen hier zitten de nodige groepen op aangesloten met bijbehorende aardlek schakelaars. Tot heden niks aan de hand alles werkt naar behoren en volgens alle richtlijnen.
Echter... we hebben een Tesla gekocht en deze kan snelgeladen worden. Dus had ik het volgende bedacht.:
Achter de 3x 25A hoofdzekering hang ik een eigen aardlekschakelaar en een 3 fase 20A groep met C classificatie (niet gelijk roepen over selectiviteit kom ik zo op terug). Nu kan de laadpaal van The New Motion dit zonder problemen aan. Deze zal softwarematig terug geschroeft worden op 20A
Dit zou betekenen dat ik zou kunnen laden met ongeveer 15/16 KW en als het meezit op een zomerse dag wanneer de 20 zonnepanelen dik aan het opwekken zijn ik vol kan laden op 20 KW.
Maar ja... dan de selectiviteit hoe los je dat op? Nou ik wilde gebruik gaan maken van de P1 poort op de slimme meter. Deze stuurt in Milisconden door naar de laadpaal hoeveel stroom er verbruikt word. Als de waterkoker, nespresso of verwarming aangaat dan gaat de laadpaal minder stroom vragen en laad hij de auto minder snel op. Dit zou betekenen dat een overbelasting eigenlijk niet meer kan voorkomen.
Het enige probleem is... ik kan hier nergens documentatie over terug vinden de Nen1010 boekwerk is niet helden en houden vast aan de 1.6 factor.. maar deze lijkt mij teniet te worden gedaan door de P1 poort en hier kan ik weer niks over terug vinden bij de Nen1010. Immers er is geen risico meer door de slimme meter...
Wat zijn jullie gedachten en jullie ervaringen. (vooral de laatste vind ik erg belangrijk)