CV Ketel gaat zonder dat ik de thermostaat hoger zet !!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je warmwater gebruikt gaat de ketel hiervoor werken, status 4. Omdat het gedeelte bij de branders een groot stuk metaal is, zit er een tankje met heetwater in deze ketel, dat er voor zorgt dat dat grote ding wat sneller opwarmt.
Draai je de warmwaterkraan dicht, dan gaat de ketel pas van die status 4 af als ook dat tankje weer is opgewarmd. Bij mij gaat de ketel van die 4 af uit als er 4 68 op staat.
Wat je als laatste omschrijft lijkt me niet gek dus.
 
Kan het wel zijn dat als het heet water naar die 68 gr gaat en je 3 weg klep is niet goed dat tie langer
moet verwarmen dan normaal omdat nu mij verwarming ook daarbij nu warm gaat worden !!!!!!

Als alles goed werkt dan gaat tie naar stand 4 dan verwarmt tie allen het hete water dan is tie sneller klaar qc op temperateur

grt ronald
 
Als je een melding krijgt b 2.5. vervangen die sensoren

dat gebeurd alleen in de ochtend als tie moet opstarten om 7 uur .

 ik zette hem net aan een toen gebeurde het weer savonds gebeurt het niet

als ik smorgens de kachel aan zet begint tie op 30 gr klopt dat
 
Ik heb net de sensoren laten vervangen
een vriend van me is monteur die heeft ze vervangen net.

De drieweg klep heeft tie ook gecontroleerd en de moter er van die deed het nog goed.

Ook gelijk de waarde van de co 2 even afgesteld die moest zijn 9.5 maar die was 8.9 dat heeft met de HR in stelling te maken met de zuinig heid van de ketel
 
Beste Joey123,

Wij hebben precies hetzelfde geloof ik, vooral 'sochtends erg vervelend. Als ie warm moet zijn doet ie het niet!

Heeft het vervangen van de sensoren het probleem opgelost?
Is dat een duur klusje?
(ik laat het in principe door het onderhoudsbedrijf doen...)

Grt
Frans
 
Beste DexterXl,

Dat zou inderdaad kunnen, maar mijn belangrijkste vraag blijft: Is het probleem daarmee opgelost?
Ik zit al meer dan een jaar met dit probleem en het onderhoudsbedrijf weet het niet...
Als ik ze hiermee op de goede weg kan helpen...

Groet
Frans
 
Of het jouw oplossing is, daar kom je alleen achter door
te proberen....

Maar als jouw "onderhoudsbedrijf" al ruim 1 jaar bezig
is om dit op te lossen, en jij probeert nu voor hun een
oplossing te zoeken, zijn we dan niet in de omgekeerde
wereld beland??
De betaalende klant hoeft nooit zelf met oplossingen
aan te komen....dus misschien eens investeren in een
goede servicebedrijf? en anders een bezoek van de fabrikant??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via