Beste forumleden,
Vorig jaar was ik vergeten om mijn Bosch propaan geiser w125 in de winter af te tappen. Afgelopen jaar wou ik mijn geiser aanzetten en wat bleek, er spoot overal water uit de geiser. Vervolgens heb ik het watergedeelte los gehaald en ik zag dat het membraam helemaal verschoven was. Deze heb ik ook weer teruggeplaatst.
De geiser lekt nu helemaal niet meer, maakt geen rare geluiden en hij brandt heel goed (heel iets minder dan vorig jaar en allemaal blauwe vlammen). Alleen er komt heel weinig warm water en het water is ook niet meer zo warm als eerst. Het membraam is trouwens niet gescheurd of lek. Ik heb vervolgens 1 min lang het warm water in een emmer laten lopen en er kwam 2,2 ltr water uit. Volgens mij is dit aan de lage kant.
Een kennis die er naar had gekeken zei dat de waterhoeveelheidsregelaar niet stuk was en membraam waarschijnlijk ook niet. Hij dacht dat een opdrukstift of een bepaalde klep aan de achterkant stuk is.
1). Waar kan ik een opdruk stift kopen voor dit model? En waarmee moet je dit invetten? (heb op verschillende forums gelezen dat je dit moest invetten)
2). Hoe kan ik testen of het klepje stuk is?
3). Wat denken jullie wat er nog meer stuk kan zijn?
Alvast bedankt mensen!
Vorig jaar was ik vergeten om mijn Bosch propaan geiser w125 in de winter af te tappen. Afgelopen jaar wou ik mijn geiser aanzetten en wat bleek, er spoot overal water uit de geiser. Vervolgens heb ik het watergedeelte los gehaald en ik zag dat het membraam helemaal verschoven was. Deze heb ik ook weer teruggeplaatst.
De geiser lekt nu helemaal niet meer, maakt geen rare geluiden en hij brandt heel goed (heel iets minder dan vorig jaar en allemaal blauwe vlammen). Alleen er komt heel weinig warm water en het water is ook niet meer zo warm als eerst. Het membraam is trouwens niet gescheurd of lek. Ik heb vervolgens 1 min lang het warm water in een emmer laten lopen en er kwam 2,2 ltr water uit. Volgens mij is dit aan de lage kant.
Een kennis die er naar had gekeken zei dat de waterhoeveelheidsregelaar niet stuk was en membraam waarschijnlijk ook niet. Hij dacht dat een opdrukstift of een bepaalde klep aan de achterkant stuk is.
1). Waar kan ik een opdruk stift kopen voor dit model? En waarmee moet je dit invetten? (heb op verschillende forums gelezen dat je dit moest invetten)
2). Hoe kan ik testen of het klepje stuk is?
3). Wat denken jullie wat er nog meer stuk kan zijn?
Alvast bedankt mensen!