Hoi,
Hopelijk kunnen jullie helpen. Ik had tot een tijd geleden de Bosch 26 HRC met een Nefit Easy (bedraad).
Deze kreeg ineens A8 fouten, geen communicatie mogelijk. Heb de thermostaat direct bij de ketel gehangen, toen functioneerde het wel... dus kabel kapot.
Echter, ik heb aangezien de cv in de garage hangt, geen optie om een nieuwe kabel te trekken.
Deze dus verkocht en een Honeywell T6R gekocht, i.v.m. het draadloze. Deze functioneerde een paar weken goed. Daarna ineens verbinding kwijt. Vreemd, dus thermostaat nieuw gestart, geen succes. CV en gateway nieuw gestart, toen was die weer verbonden. Oke, ik dacht, kan een keer gebeuren.
Als het trouwens niet meer functioneert, doet de thermostaat alsof hij verbonden is... geeft gewoon bereik aan. Alleen de CV reageert dan niet op commando's vanuit de thermostaat.
Inmiddels is het al 4x voorgekomen, vervelend met die kou buiten. Heb een ticket bij Honeywell gemaakt en zij vroegen om foto's van het serienummer, mac adres, dus ik die gestuurd. Daarnaast vroegen ze of ik hem niet op AAN/UIT kon aansluiten. Ik dacht dat ze zich daar erg simpel vanaf wilde maken, omdat ik hem graag gewoon via OpenTherm wil houden.
Maar goed, ik toch geprobeerd, omdat ik wilde uitsluiten of het daar echt aan lag. Echter als ik hem via AAN/UIT wil aansluiten, krijg ik een A8 error, dus weer geen communicatie mogelijk.
Alles herstart, geen succes, dus maar weer terug op Opentherm gezet...dan functioneert ie, tot dusver, weer.
Volgens mij heb ik alles goed aangesloten, ik zal beide situaties schetsen:
Voorheen (en nu op dit moment dus) via OpenTherm:
weerstand volgens documentatie op 7, en de kabel van O en T op de OpenTherm module, naar de gateway en daar uiteraard ook op O en T aangesloten.
Zoals gezegd, dit is op dit moment een werkende situatie. Maar dus de vraag voor hoe lang?
2)
Wat ik dus net op verzoek van Honeywell heb geprobeerd is dit (is niet mijn eigen foto, maar van internet geplukt. Is dezelfde situatie):
weerstand volgens documentatie tussen 2 en 4 (?)
en de kabel op 1 en 2 en deze naar de gateway en daar uiteraard ook op aansluiting voor AAN/UIT.
Denk dat zij ook wilde uitsluiten of het aan OT / AAN/UIT ligt, maar goed, in de 2e situatie springt hij dus direct op A8, geen communicatie mogelijk.
Hopelijk kunnen jullie helpen. Iemand enig idee wat hier mis gaat , of ik fout doe?
Zou anders echt balen zijn, kan toch niet zo zijn dat ik wekelijks de CV, Gateway en Thermostaat nieuw moet opstarten.
Hopelijk kunnen jullie helpen. Ik had tot een tijd geleden de Bosch 26 HRC met een Nefit Easy (bedraad).
Deze kreeg ineens A8 fouten, geen communicatie mogelijk. Heb de thermostaat direct bij de ketel gehangen, toen functioneerde het wel... dus kabel kapot.
Echter, ik heb aangezien de cv in de garage hangt, geen optie om een nieuwe kabel te trekken.
Deze dus verkocht en een Honeywell T6R gekocht, i.v.m. het draadloze. Deze functioneerde een paar weken goed. Daarna ineens verbinding kwijt. Vreemd, dus thermostaat nieuw gestart, geen succes. CV en gateway nieuw gestart, toen was die weer verbonden. Oke, ik dacht, kan een keer gebeuren.
Als het trouwens niet meer functioneert, doet de thermostaat alsof hij verbonden is... geeft gewoon bereik aan. Alleen de CV reageert dan niet op commando's vanuit de thermostaat.
Inmiddels is het al 4x voorgekomen, vervelend met die kou buiten. Heb een ticket bij Honeywell gemaakt en zij vroegen om foto's van het serienummer, mac adres, dus ik die gestuurd. Daarnaast vroegen ze of ik hem niet op AAN/UIT kon aansluiten. Ik dacht dat ze zich daar erg simpel vanaf wilde maken, omdat ik hem graag gewoon via OpenTherm wil houden.
Maar goed, ik toch geprobeerd, omdat ik wilde uitsluiten of het daar echt aan lag. Echter als ik hem via AAN/UIT wil aansluiten, krijg ik een A8 error, dus weer geen communicatie mogelijk.
Alles herstart, geen succes, dus maar weer terug op Opentherm gezet...dan functioneert ie, tot dusver, weer.
Volgens mij heb ik alles goed aangesloten, ik zal beide situaties schetsen:
Voorheen (en nu op dit moment dus) via OpenTherm:
weerstand volgens documentatie op 7, en de kabel van O en T op de OpenTherm module, naar de gateway en daar uiteraard ook op O en T aangesloten.
Zoals gezegd, dit is op dit moment een werkende situatie. Maar dus de vraag voor hoe lang?
2)
Wat ik dus net op verzoek van Honeywell heb geprobeerd is dit (is niet mijn eigen foto, maar van internet geplukt. Is dezelfde situatie):
weerstand volgens documentatie tussen 2 en 4 (?)
en de kabel op 1 en 2 en deze naar de gateway en daar uiteraard ook op aansluiting voor AAN/UIT.
Denk dat zij ook wilde uitsluiten of het aan OT / AAN/UIT ligt, maar goed, in de 2e situatie springt hij dus direct op A8, geen communicatie mogelijk.
Hopelijk kunnen jullie helpen. Iemand enig idee wat hier mis gaat , of ik fout doe?
Zou anders echt balen zijn, kan toch niet zo zijn dat ik wekelijks de CV, Gateway en Thermostaat nieuw moet opstarten.