Inmiddels wel denk ik. Wat me wel verbaast, deze dakplaten zijn met giga hoeveel heden geplaats en zolang ik hier actief ben is er nog nooit iemand met een goede methode gekomen. Zelf de industrie laat het afweten er is volgens mij een markt voor.Ik begrijp niet helemaal wat je hier wil zeggen. Ik twijfel een beetje of het niet te zwaar is of de platen beschadigt als ik er zomaar tegenaan ga timmeren. Of begrijp ik je dan verkeerd?
Ja, dat lijkt me eigenlijk ook :)Inmiddels wel denk ik. Wat me wel verbaast, deze dakplaten zijn met giga hoeveel heden geplaats en zolang ik hier actief ben is er nog nooit iemand met een goede methode gekomen. Zelf de industrie laat het afweten er is volgens mij een markt voor.
Op het ontbreken van de sporen na hebben we volgens mij dezelfde platen :)Hier bij mij thuis hebben we ook zo'n dak, maar dan met 10 of 11cm piepschuim, binnen en buiten een dun plaatje er overheen en geen sporen in de zijkanten van de platen.
Inderdaad een goedkope- en handige manier om het dakbeschot blijvend fatsoenlijk te houden.De plastic strips zijn puur om de sleuven tussen de platen af te werken; geen andere functie
Over de afwerking van de randen van de gipsplaten tegen het houtwerk heb je daar al over nagedacht.Maar bovenal: dit sterkt me toch weer in het idee dat gipsplaten en stuccen toch echt wel een idee is!
Tot het minder fatsoenlijk wordt :)Inderdaad een goedkope- en handige manier om het dakbeschot blijvend fatsoenlijk te houden.
Welk houtwerk? De gordingen? Zeker: stucstrips Heel netjes en eventueel kit ik het nog af of ik laat een subtiele opening. Niet lelijkOver de afwerking van de randen van de gipsplaten tegen het houtwerk heb je daar al over nagedacht.
Dat is dan ook wel netjes lijkt me zo! Dunpleister had ik nog nooit van gehoord.Hier was het dakbeschot (prefab klapdak met sporen) aan de binnenzijde voorzien van groene spaanplaat. Ik heb er 9,5 mm gipsplaat tegenaan geschroefd, voegen gevuld en met dunpleister strak getrokken. De spacspuiter heeft het afgemaakt. Er is 1 plek (op de zonnige zuidkant) waar de naad tussen vliering en dakbeschot (welke niet gekoppeld zijn) open gaat staan.