2 jaar geleden heb ik een laadpaal gekregen. Aangezien ons huis een 1-fase aansluiting heeft en ook onze auto (Kia Niro) alleen met 1-fase overweg kan, heb ik een 32A aansluiting laten aanleggen waarbij er dmv loadbalancing voor gezorgd wordt dat de hoofdzekering er niet uit knalt. Dit werkt prima.
Alleen merk ik op dat de kabel richting laadpaal na een laadsessie best warm is geworden en er in de kelder een chemisch luchtje hangt. Nu zat ik eens naar de gebruikte kabel van 4 mm2 te kijken en online te speuren en nu kom ik verschillende adviezen tegen. Is 4 mm2 voldoende voor deze aansluiting (22m lange kabel, 230v, 32A) of is deze aansluiting niet veilig en zouden we moeten omschakelen naar 6 mm2?
Alleen merk ik op dat de kabel richting laadpaal na een laadsessie best warm is geworden en er in de kelder een chemisch luchtje hangt. Nu zat ik eens naar de gebruikte kabel van 4 mm2 te kijken en online te speuren en nu kom ik verschillende adviezen tegen. Is 4 mm2 voldoende voor deze aansluiting (22m lange kabel, 230v, 32A) of is deze aansluiting niet veilig en zouden we moeten omschakelen naar 6 mm2?