4 IKEA-badkamerkastjes ophangen of op multiplex zetten?

Badkamer.png

Hey allen, de meubelmaker komt een durasein plaat leveren voor in de badkamer, en zal deze ook installeren. Zijn advies van installatie baart mij zorgen ivm vocht. Hij stelt namelijk voor om de kastjes niet op te hangen zoals ze bedoeld zijn door IKEA, maar ze op een multiplex-plaat te zetten. Daaronder dan verstelpoten die ook in keukens gebruikt worden.

An sich prima, want we hebben maar 12cm ruimte aan de onderkant over. Dus het hoeft niet per se zwevend. Met een diepe plint lijkt het toch zo. Volgens hem zou het op deze manier stevig genoeg zijn voor de komende 10-20 jaar. Het ophangen wat IKEA doet vertrouwt hij niet. Hij is bang voor doorzakken. Daarnaast, we hebben wij ook een klein kind, en die zal vast eens bedenken dat hij erop wilt klimmen. Ik maak mij echter zorgen om vocht die de multiplex vervormt. We kunnen er een plint voorzetten, maar de damp komt vast door de kieren van de lades. Is IKEA spul zo slecht dat het niet 10-20 jaar mee kan? Zal de damp van de badkamer de plaat niet vervormen?

Lijkt me minder met de kwaliteit van het spul als zodanig te maken te hebben, meer met de manier van ophangen/bevestigen.
Wat voor methode is mogelijk? Wat voor muur bijvoorbeeld?

Uiteindelijk een kwestie van voorkeur. Persoonlijk zou ik ze ophangen, ook al is het maar 12cm. Dan nog is het makkelijker om eronder schoon te maken/houden. Met name rond de pootjes altijd vuil enzo.

IKEA levert een rails mee. Die hangen we op aan een gipsblokmuurtje (eerst door de tegels heen), en dan hang je die kastjes daaraan (met beugels)

Qua schoonmaken, we zouden een diepe plint plaatsen ivm het vuil

En die/zo'n plint heeft juist wel te lijden in een natte douche ruimte.
Ik zou ze zwevend bevestigen, zo'n rail is prima en solide te bevestigen met het juiste materiaal.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via