3 x "tv kabels", wat moet ik hiermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allen,

Ik ben net verhuisd en mijn vorige bewoner heeft mij plavuizen vloeren achtergelaten. Precies op de plek waar ik mijn tv wil plaatsen komt er uit de vloer 3 keer een tv kabel. Hij had het erover dat een aantal in de versterker of zo moeten, maar heb het helemaal niet begrepen. Kan iemand mij uitleggen wat ik met die drie tv kabel koppen moet, 1nje is toch voldoende?

Als er drie kabels de vloer uitkomen, verwacht ik dat ze elders de vloer ingaan. Probeer uit te zoeken waar dat is en kijk of het op je AOP* is aangesloten.

Als er een kabel op je AOP* is aangesloten, sluit dan 1 voor 1 de kabels bij de tv aan om te kijken waar je signaal hebt door op een zender af te stemmen.

Ik vermoed dat de vorige eigenaar na de video/dvd e.e.a. door het huis heeft verdeeld. Als je alleen een tv met video in de woonkamer zet heb je vermoedelijk geen versterker nodig.

* AOP= Abonnee OvergangsPunt, hoofdaansluiting van de CAI.

Ik denk dat het 1 kabel is voor je radio,
1 kabel voor je video in en
1 kabel voor je video uit zodat je in de slaapkamer ook video kunt kijken.

De Tv wordt dan met een scart op de video aangesloten en vaak hebben ze een verdeelblokje achter op de video geprikt zodat je niet de hele tijd via de video tv hoeft te kijken.

suc6

Gerrit Bakker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via