2-wegklep draadloze thermostaat

Beste klussers,

Helaas heb ik dit weekend mijn thermostaat (Honeywell rond aan/uit) gesloopt. Die moest verplaatst worden, maar ik wilde te snel en is het connectiepinnetje gebroken.

Nu heb ik in huis twee zones en de zone waar het omgaat, daar zit een Honeywell 2-wegklep Y-VC8615AG1100 tussen. Nu lees ik online dat er alleen aan/uit thermostaten op deze 2-wegklep geplaatst kunnen worden, dus geen modulerende thermostaat.

Dat kan ik begrijpen, maar ook staat een lijstje online met toepasbare thermostaten, maar dat zijn er slechts 7 en allemaal bedraad. Op zich niet erg, maar ik zou graag een draadloze willen plaatsen. Dit omdat de huidige op een beroerde plek zit.

Hebben jullie hier ervaring mee? Of ik het slimmer om het advies van de website op te volgen en één van de zeven genoemde thermostaten te kiezen?

Met vriendelijke groet.

Jan

Volgens mij kun je iedere aan/uit thermostaat gebruiken. Ik heb ook een paar panden met zo'n klep, op de ene hangt een bosch en op een andere hangt een Honeywell.
De meeste (slimme?) modulerende thermostaten zijn overigens ook als aan/uit in te stellen, dus daar kun je ook naar kijken.

Edit, kun je het connectie pinnetje niet repareren? Draadje er aan solderen bijvoorbeeld? Dan kun je hem nog een 2e leven geven wellicht.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: JanJ85
je kunt ook een draadloze nemen, zolang deze maar aan uit kan schakelen maar dat kunnen volgens mij de meeste zoals de n#st, l#ric t6 enz. Je plaatst dan de connectiebox bij de klep en sluit het kroonsteentje waar nu de huidige th kabel opzit op de aan uit contacten in deze box.

• Like
Waarderingen: JanJ85

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via