2 fasen groep 7800 W.

Beste mensen,
Binnen kort kom een elektricien een fase groep plaatsen en kabels trekken.
Wat hij komt plaatsen is een :ABB FORNUISGROEP FLEXOMAAT 2-POLIG+2 NUL 16A B-KAR (ABBFG) (zie foto)
Het is voor een kermische fornuis en de Aangesloten lading (elektrisch) is 7800 W.
Aangezien ik de onderdelen zelf koop,wil ik er toch zeker van zijn of deze 2 fase voldoende is voor mijn elektrisch/kermaisch fornuis.

Alvast bedankt voor uw reaktie.

Mvg,

Najime

Technische details
Aantal beveiligde polen2
Nom. (meet)spanning (V)230
Nom. afschakelvermogen Icn EN 60898 bij 230 V (kA)6
Nom. afschakelvermogen Icu IEC 60947-2 bij 230 V (kA)6
SpanningstypeAC
Energiebegrenzingsklasse3
Frequentie (Hz)50/50
Meeschakelende nulJa
Overspanningscategorie3
Vervuilingsgraad2
Breedte in module-eenheden2
Inbouwdiepte (mm)70
Nevenapparaat mogelijkNee
Beschermingsgraad (IP)IP2X
Omgevingstemperatuur tijdens bedrijf (°C)-25/55

Product groepInstallatieautomaat
UitschakelkarakteristiekB
Aantal polen (totaal)2
Nom. (meet)stroom (A)16

2fase.png

Ik denk dat we hier allemaal wel de specs van een ABB kookgroep kennen en weten hoe het ding eruit ziet. :wink: Interessanter zijn de specs, aansluitschema of het typenummer van het fornuis. Kun je daar wat info van delen?

De aansluitwaarde van dergelijke toestellen is vaak net iets lager dan het vermogen van de losse elementen opgeteld.

Heb je een 3-fasen aansluiting thuis? Dan sowieso geen kookgroep laten installeren maar meteen een 3-fasen krachtgroep.

:lol: Daar twijfel ik niet aan dat vele weten wat een kookgroep is (wil alleen zo duidelijk mogelijk zijn en info verschaffen):bedankt:
Nee ik heb helaas geen 3 fasen aansluiting.

Hierbij de info waar je om vroeg.

Kun je er iets mee?

Bedankt voor je reaktie.

Mvg,

Najime

beko2.png beko3.jpg mmo_40689182_1602508537_7922_6150.jpg

Maar hoe ziet de rest van je groepenkast eruit? hoe is die in gedeeld, heb je nog ruimte voor een kook groep of kracht groep?

Kan slecht zien at nu een aardlek of een groep is. Boven is wel duidelijk.
Maar gaat om onder, en wat voor draden gaan er van de hoofdschakelaar naar de aardlek automaten.

Heb een vermoeden dat die niet de juiste zijn?
En kan ook slecht zien hoe die is verdeeld

Voor degene die ook een manual zoeken:
het is de: BEKO FSM57100GW

Op de site van de fabrikant:
Totaal Elektrisch Vermogen 7800 W
Voltage 220 - 240 1N~ / 380 - 415 3N~ V
(daar hebben we weinig aan)

manual:

Op één fase staat er iets over een 25A zekering.
Iets verder de aansluit plaatjes.
2L+2N staat er niet tussen.
Met deze gegevens is deze kookplaat/oven combi niet geschikt voor een Nederlandse kookgroep.

ps. @Kees: als ik het niet in delen had gepost was jij eerder geweest. :-)

Laatst bewerkt:
De afbeelding van de gegevens, zoals die in bijdrage #3 staat, heb ik sterk vergroot en dan kom ik op:
Beko FSM57100GW.

Daarvoor is de handleiding hier (klik) te downloaden.

Op bladzijde 15 van de NL handleiding (blz 43 van de pdf) staan een aantal aansluitschema's.
Of daarbij een aansluitschema zit, wat geschikt is voor aansluiting aan een kookgroep, kan en wil ik niet beoordelen.

Omdat het werk uitbesteed wordt aan een electricien, is het misschien het meest voor de hand liggend dat najime die schema's (of de link erheen) even doorgeeft aan de electricien. Dan kan deze zelf beoordelen of het mogelijk is. Tenslotte moet hij ervoor zorgen dat het apparaat correct aangesloten wordt en garantie geven op het werk.

Edit: Jackd was me net enkele minuten voor! :prima:

Gros van de electriciëns doet maar wat. Als je ze dan vraagt waarom ze foutief een kookgroep geplaatst is is het excuus veelal 'dat doe ik al tien jaar zo'.

Op die pagina 43 staat geen aansluitschema wat geschikt is voor de Nederlandse kookgroep. 7800W is ook een weggevertje dat dit apparaat in NL op 3-fase moet (als we ons even beperken tot de gangbare 1*40 of 3*25 huisaansluiting)

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan