2 Extra WCD plaatsen

Goedemorgen,

In de inpandige garagevan mijn nieuwe huis(Drive-in woning) wil ik graag 2 extra WCD plaatsen. Het liefst 1 WCD met 4 stopcontacen en 1 WCD met 2 stopcontacten. De WCD met 2 stopcontacten wil ik ook schakelbaar maken. Het geheel wil ik wegwerken met P25/k25 systeem.

De stopcontacten worden dedicated gebruikt voor beveilgingsapparatuur. Alles bij elkaar zal het om en nabij de 250 watt trekken mits alles in bedrijf is. 150 watt zal continue lopen ivm beveilgingssysteem.

2 vragen:

- Ik heb er een tekening van gemaakt. Graag jullie op of aanmerkingen :)?

- Is het verstandig om alle kabels van beide WCD vanaf de lasdoos door 1 enkele buis te trekken, of moeten deze 2 door verschillende buizen?

89_KG05tuA_1.jpg

Afbeeldingen plaatsen a.u.b. via klusidee, u trok de lay-out uit elkaar met de afbeelding, mod.

Is afhankelijk van locatie WCD's onderling ten opzichte van de lasdoos. Zoals je getekend hebt zou je met de fase, nul en aarddraad van de ene WCD kunnen oversteken naar de andere WCD. De zwarte draad via lasdoos en 4 delig WCD doorgaan naar 2 voudig WCD. Je hoeft dan alleen de bruine draad van lasdop te voorzien ten behoeve schakelaar. Maar het is misschien overzichtelijker om 2 aparte leidingen te maken.Je ziet dan in 1 oogopslag hoe het aangesloten en geschakeld is. Dan moet je bruin, blauw en groen/geel lassen. Het mag allebei. Ik zou 2 aparte leidingen doen.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via