1 radiator blijft steenkoud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,
Ik heb al een flinke tijd dat er 1 radiator in ons huis ijskoud blijft, en laat dat nu net de radiator op de slaapkamer zijn. Vooral met dit weer is dit enorm vervelend, vooral ook omdat de wind een beetje door de muren kan hier (ik woon in een erg oud, en slecht onderhouden huis)

Radiatoren in het hele huis werken, behalve op de slaapkamer. Nu heb ik dingen als ontluchten e.d. gezien, maar bij al die verhalen stond het feit erbij vermeld dat de buis naar de verwarming toe weldegelijk warm wordt, en de verwarming zelf misschien ook wel lauw. Bij mij is dit echter niet het geval, de verwarming, en de buizen die ernaartoe lopen blijven allemaal steenkoud.

Ik moet er bij vertellen dat de verwarming het vorige winter nog wel heeft gedaan. Ook al iets vreemds.

Heeft iemand misschien enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Jeroen

Bevroren leiding?
Hoe lang is dit al zo?
Iets veranderd aan de instalatie?
Is er voldoende druk?
Als je alle radiatoren sluit op deze na gebeurt er dan wat?

De radiator deed het ook al niet toen het nog niet vroor, dus de leiding is niet bevroren. Dit is sinds eind vorige winter (toen stopte hij er al mee, maar aangezien de winter al bijna afgelopen was heb ik het maar gelaten. Ik moet er dan ook bijzeggen dat ik in een sloopwoning woon, dus vandaar dat ik weinig actie heb ondernomen. Ik heb te weinig zekerheid met deze woning om er veel geld of tijd in te steken, maar het word nu toch hinderlijk)

de installatie is hetzelfde gebleven, maar is wel erg oud.
ik kan geen drukmeter vinden op de ketel of iets dergelijks, maar ik zal voor de zekerheid nog eens goed kijken. Vind het zelf erg vreemd dat die er niet op zou zitten.
Morgen overdag zal ik even kijken of het helpt de rest uit te draaien en deze open te laten. wie weet!

Bedankt voor de reactie alvast.

Wat voor knop zit er nu op? thermostaat of handmatig....
als het thermostaat is, dan de knop demonteren en kijken of het stiftje
niet vast zit :wink:

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb :)
De drukmeter zat onder een enorme laag stof, en viel daarom amper te bekennen. Nu hebben we hem gevonden en hij staat op, jawel, 0 bar.
Ook begon de keter (toevallig) vannacht erg hard te sputteren, alsof je een pan flink heet maakt en daar dan steeds een beetje water op gooit. Ik ga er dus vannuit dat het water in het systeem gewoon veel te weinig is?

Heb voor de zekerheid alles maar gewoon uitgezet, ook omdat ik anders niet kon slapen van het geluid wat ervan afkwam :P

:mrgreen: Dat heb je goed gezien,

en nu hopen dat je ook inziet dat, dat ding ook een onderhoudje nodig heeft,al is het om alleen het stof eraf te halen :wink:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan