Situatie in mijn badkamer:
* 2 was tafels
* WC
* douche
* alle afvoeren eindigen via liggende leidingen in de standpijp zo'n 3m verder.
Probleem:
* water in de douche loopt niet / moeizaam weg (geen enkel probleem met WC + wastafels)
* voor de verbouwing was dit niet het geval, in ongeveer dezelfde situatie (zelfde afstand van tot standpijp bijvoorbeeld)
Symptomen
* Probleem met douche afvoer doet zich voor wanneer alleen de douche aan is
* Wanneer de douche aan is, en tegelijk wordt de WC doorgetrokken of tegelijk loopt er water door via de wastafel, dan komt de douche afvoer soms "op gang", en loopt het water zonder problemen weg. Wanneer ik alles uitzet, en de douche dan weer aan, dan heb ik weer het probleem.
Mijn vragen:
* Ik ben geen expert, maar ik heb het idee dat ik niet te maken heb met een verstopping van mijn douche afvoer, maar met het probleem van ontluchting
* Hoe kan ik hier achter komen?
* En wat zou een mogelijke oplossing hiervoor zijn?
* 2 was tafels
* WC
* douche
* alle afvoeren eindigen via liggende leidingen in de standpijp zo'n 3m verder.
Probleem:
* water in de douche loopt niet / moeizaam weg (geen enkel probleem met WC + wastafels)
* voor de verbouwing was dit niet het geval, in ongeveer dezelfde situatie (zelfde afstand van tot standpijp bijvoorbeeld)
Symptomen
* Probleem met douche afvoer doet zich voor wanneer alleen de douche aan is
* Wanneer de douche aan is, en tegelijk wordt de WC doorgetrokken of tegelijk loopt er water door via de wastafel, dan komt de douche afvoer soms "op gang", en loopt het water zonder problemen weg. Wanneer ik alles uitzet, en de douche dan weer aan, dan heb ik weer het probleem.
Mijn vragen:
* Ik ben geen expert, maar ik heb het idee dat ik niet te maken heb met een verstopping van mijn douche afvoer, maar met het probleem van ontluchting
* Hoe kan ik hier achter komen?
* En wat zou een mogelijke oplossing hiervoor zijn?