Ik heb een klein halletje op de bovenverdieping waar een systeemplafond in zat, aangezien de plek waar ooit een lichtkoepel zat vervangen is met een nieuwe moet hier een nieuw plafond in, en wil ik een gipsplafond maken. Onder het oude systeemplafond blijkt een nog ouder gipsplafond te zitten, de leidingen lopen daar overheen (in het zicht dus). Nu vraag ik me af hoe ik het regelwerk het beste kan hangen. Ik wil het plafond op dezelfde hoogte als het oude systeemplafond maken, anders moet ik ook de zijmuren opnieuw stucen en de leidingen wegwerken. Zie foto's.
Zelf dacht ik aan
balken op bestaand gipsplafond, dan daarop rachels, daarop gipsplaten
- hoe bevestig ik het beste de balken op het bestaande gipsplafond? De balken moeten iets van 7 cm hoog zijn om op de zelfde hoogte als het oude plafond uit te komen. Bevestig ik ze op de naden van de oude gipsplaten met van die metalen hoekjes? Of hele lange schroeven en de balken voorboren?
Of
latten op bestaand gipsplafond, daarop staanders dit ziet er niet stabiel uit, of is het dat wel?
Of
Een advies van jullie waar ik nog niet aan heb gedacht ;)
Foto's:
Zelf dacht ik aan
balken op bestaand gipsplafond, dan daarop rachels, daarop gipsplaten

- hoe bevestig ik het beste de balken op het bestaande gipsplafond? De balken moeten iets van 7 cm hoog zijn om op de zelfde hoogte als het oude plafond uit te komen. Bevestig ik ze op de naden van de oude gipsplaten met van die metalen hoekjes? Of hele lange schroeven en de balken voorboren?
Of
latten op bestaand gipsplafond, daarop staanders dit ziet er niet stabiel uit, of is het dat wel?

Of
Een advies van jullie waar ik nog niet aan heb gedacht ;)
Foto's: