Kan zijn dat mijn vraag niet helemaal hier thuishoort, maar kon zo een twee drie geen ander forum vinden...
Als ik 'verkopers' mag geloven, dan is een zit(gras)maaier zonder hydrostaat, dus met ouderwetse versnellingen volledig 'uit de mode' en welhaast onwerkbaar.
Ik zie echter ook een prijsverschil van 500 euro of meer.
Daarnaast word beweerd dat een hydrostaat ca 2 pk vermogen vraagt, vandaar het verschil in pk's tussen ouderwetse versnellingen (b.v. 10.5 pk) en een hydrostaat (b.v. 12.5 of 13.5 pk).
Iemand die hier ervaring mee heeft, wat kan bevestigen en/of ontkennen of hier anderszins wat over zou kunnen of willen zeggen ?
Arie.
Als ik 'verkopers' mag geloven, dan is een zit(gras)maaier zonder hydrostaat, dus met ouderwetse versnellingen volledig 'uit de mode' en welhaast onwerkbaar.
Ik zie echter ook een prijsverschil van 500 euro of meer.
Daarnaast word beweerd dat een hydrostaat ca 2 pk vermogen vraagt, vandaar het verschil in pk's tussen ouderwetse versnellingen (b.v. 10.5 pk) en een hydrostaat (b.v. 12.5 of 13.5 pk).
Iemand die hier ervaring mee heeft, wat kan bevestigen en/of ontkennen of hier anderszins wat over zou kunnen of willen zeggen ?
Arie.