Ik heb sinds kort een 3 fase krachtgroep (merk Hager ADM416G) in de meterkast, hiertussen is ook een kwh meter(Merk ABB) aangesloten.
Op de 3 fase groep is met een 6mm2 kabel een laadpunt voor mijn elektrische auto aangesloten.
Deze kan dus laden met 11kw en dat ondersteunt de auto ook.
Als ik de auto met 3x16A laad laden, geeft de kwh meter aan dat de stroom per fase 15,87A is. Dit zit dus net onder de amperage van de automaat.
Nu heb ik een warmte beeld camera voor op mijn telefoon (FLIR one). Als ik van een afstand kijk dan wordt de 3x16A automaat 53 graden (na 2uur+ tijd). Maar als ik er met de camera bovenop staat zijn er plekjes waar de automaat de 83 graden haalt.
De 6mm2 kabel naar de laadpaal wordt 36 graden.
De KWH-meter wordt 38 graden en voor de rest ziet de warmtebeeld camera geen warme plekken in de meterkast.
Is die temperatuur niet erg hoog? of is dat normaal met zo'n hoge amperage die dicht bij de afslag van de automaat is? en ik vraag me af of deze temperaturen veilig zijn.
Verder hoor is de automaat heel lichtjes zoemen.
Het bedrijf die hem geplaatst heeft verteld dat het normaal is en dat er alleen maar onderdelen van kwaliteit merken gebruikt zijn.
Voor mijn eigen gevoel heb ik de auto ingesteld om op te laden met 3x12A. het zoemen van de installatie automaat is er dan niet (ik hoor het in ieder geval niet) en de temperatuur op afstand is niet echt anders (48 graden) na lang belasten (2uur+). Maar de hete plekjes zijn wel kouder en zit rond de 65 graden
Op de 3 fase groep is met een 6mm2 kabel een laadpunt voor mijn elektrische auto aangesloten.
Deze kan dus laden met 11kw en dat ondersteunt de auto ook.
Als ik de auto met 3x16A laad laden, geeft de kwh meter aan dat de stroom per fase 15,87A is. Dit zit dus net onder de amperage van de automaat.
Nu heb ik een warmte beeld camera voor op mijn telefoon (FLIR one). Als ik van een afstand kijk dan wordt de 3x16A automaat 53 graden (na 2uur+ tijd). Maar als ik er met de camera bovenop staat zijn er plekjes waar de automaat de 83 graden haalt.
De 6mm2 kabel naar de laadpaal wordt 36 graden.
De KWH-meter wordt 38 graden en voor de rest ziet de warmtebeeld camera geen warme plekken in de meterkast.
Is die temperatuur niet erg hoog? of is dat normaal met zo'n hoge amperage die dicht bij de afslag van de automaat is? en ik vraag me af of deze temperaturen veilig zijn.
Verder hoor is de automaat heel lichtjes zoemen.
Het bedrijf die hem geplaatst heeft verteld dat het normaal is en dat er alleen maar onderdelen van kwaliteit merken gebruikt zijn.
Voor mijn eigen gevoel heb ik de auto ingesteld om op te laden met 3x12A. het zoemen van de installatie automaat is er dan niet (ik hoor het in ieder geval niet) en de temperatuur op afstand is niet echt anders (48 graden) na lang belasten (2uur+). Maar de hete plekjes zijn wel kouder en zit rond de 65 graden