Problemen met Nefitt Ketel ( Buderus )
Goede middag.
1#. Wij hebben een probleem met s, morgens aanslaan van de C.V. ketel..
2#. Even wat voor geschiedenis.
3# Ketel is een vrijstaande C.V. ketel zonder warmwater voorziening, staat op zolder Type Nefit VR 32 SE typeB11BS.
4#. Ketel is in het jaar 2000 aangeschaft maar heeft 7 jaar op zolder in de verpakking gestaan
5#. In Mei 2007 is de ketel in werking gesteld. t/m 11-11-2017 zonder problemen gefunctioneerd .
6#. Op 11-11-2017 gaat de C.V. s, morgens niet meer aan, en geeft de display op de kachel fout melding 3 aan.
Instrukties na gelezen , kachel gereset, en hij doet het weer, intussen al 6 keer het zelfde probleem, alleen s, morgens bij het opstarten.
Daarna functioneert hij 1maand goed dan 16 dagen en dan 10 dagen goed.
7# Intussen een monteur geweest 16-1-2018 heeft er naar gekeken maar wist het niet, contact gehad met Nefit maar die weten het ook niet.
Monteur heeft 2 gasmetingen gedaan, alles was goed, heeft de ontstekings bougie er uit gehaald was ook goed.
8#. Uiteindelijk is er niets opgelost.
9# Denk zelfs dat het te maken heeft met de branderautomaat. ( Alleen raar dat zich dat overdag niet voordoet. ?? )
Bedankt voor het meedenken, hopelijk is er iemand die weet wat ik wel of niet moet doen…….
Met vr Groet Leo Muerders.
Goede middag.
1#. Wij hebben een probleem met s, morgens aanslaan van de C.V. ketel..
2#. Even wat voor geschiedenis.
3# Ketel is een vrijstaande C.V. ketel zonder warmwater voorziening, staat op zolder Type Nefit VR 32 SE typeB11BS.
4#. Ketel is in het jaar 2000 aangeschaft maar heeft 7 jaar op zolder in de verpakking gestaan
5#. In Mei 2007 is de ketel in werking gesteld. t/m 11-11-2017 zonder problemen gefunctioneerd .
6#. Op 11-11-2017 gaat de C.V. s, morgens niet meer aan, en geeft de display op de kachel fout melding 3 aan.
Instrukties na gelezen , kachel gereset, en hij doet het weer, intussen al 6 keer het zelfde probleem, alleen s, morgens bij het opstarten.
Daarna functioneert hij 1maand goed dan 16 dagen en dan 10 dagen goed.
7# Intussen een monteur geweest 16-1-2018 heeft er naar gekeken maar wist het niet, contact gehad met Nefit maar die weten het ook niet.
Monteur heeft 2 gasmetingen gedaan, alles was goed, heeft de ontstekings bougie er uit gehaald was ook goed.
8#. Uiteindelijk is er niets opgelost.
9# Denk zelfs dat het te maken heeft met de branderautomaat. ( Alleen raar dat zich dat overdag niet voordoet. ?? )
Bedankt voor het meedenken, hopelijk is er iemand die weet wat ik wel of niet moet doen…….
Met vr Groet Leo Muerders.



