Valliant VHR18-22 icm buiten regeling+vloerverwarming

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedendag,

We hebben hier een VHR18-22 met Honey Well klimaat regeling met buiten sensor en alles vloerverwarming en nog een kleine radiator op de douche.

Nu de laatste dagen viel het mij op dat de vloer op bepaalde plekken een beetje warm was bv badkamer en overloop, de ketel stookt op de buiten temperatuur dus die werkt haast niet met die weer.

Bij nader checken onder de ketel blijkt dat de koude retour leiding warm aanvoelt en de warme aanvoer warm.
Het is wel vreemd want de vraag is er niet kwa vloerverwarming en tevens op een verdeler in de begane grond is de aanvoer leiding warm en de retour ook warm.
Hoe kan dit ?
De retour zal toch nagenoeg koud moeten zijn of heb ik het mis ?
 
Dus eigenlijk effe een nachtje wachten totdat de aanvoer is afgekoeld en dan warm water tappen en kijken of de aanvoer warm wordt, zo ja dan is het waarschijnlijk de 3-weg klep.
Bedankt voor de info ga er mee verder.
 
Trek de ketel uit het stop contact.
Anders, als je klep idd vast hangt!
blijft hij de cv stoken in de veronderstelling at hij ww aan het maken is.
 
En natuurlijk heb ik weer de dure uitvoering de ketel is namelijk een VHR 18-22/3C en dat is een aparte 3-weg icm motor.
Binnen werk niet los leverbaar.
Het is inderdaad de 3-weg, net even getest en hij wordt warm zodra er warm water gevraagd wordt.
 
Ik heb de fout gevonden maar het was niet de 3-weg klep, het bleek de buiten temperatuur voeler te zijn, deze gaf 2,5 graden waardoor de ketel dus het water van de vloerverwarming hoog hield.
Sensor eraf en rechtsstreeks op chronotherm gehangen en werken, dus blijkbaar een verbinding in de kroonsteen buiten in het kastje de oorzaak of misschien een los contact in de sensor zelf.

Zal morgen de sensor weer buiten hangen en alles nalopen.

Bedankt allemaal voor de hulp en info.
 
Heb al eerder gepleit om al die weersafhankelijke regelingen, zeker bij combinaties met vloerverwarming, er af te gooien. Heeft geen enkele zin en werkt alleen maar energieverhogend.
 
Honeywell gemaild waar ik een nieuwe buiten temperatuur sensor kon bestellen, krijg ik een mail terug dat ze gratis een nieuwe op sturen.
Deze inmiddels binnen gekregen en gemonteerd en alles werkt weer naar behoren.

Een zeer goeie service van Honeywell.

Bedankt allemaal voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via