Weer eens terug op het forum.
Na veel gespeur en gelees heb ik veel kunnen begrijpen wat te doen bij foutcode F75.
Volgens installatie voorschriften zou deze fout optreden bij de volgende afwijkingen:
Geen druksprong bij starten CV pomp, pomp is echter OK.
Ketel bijvullen, is echter gevuld, ontlucht en voldoende op druk.
Druksensor is geinspecteerd, was ok. (niet verstopt)...zucht..
Wat was het probleem bij ons?
Op de 2e stekker van links gezien (hydraulica) zit/zat een rot kontaktje tussen stekker en pin op de print.
Wat gedaan: alle pin's aan onderzijde print opnieuw vastgesoldeerd.
De kontaktpennetjes in de stekker voorzichtig iets dichter verbogen.
Alles weer gemonteerd en probleemloos bedrijf..
Gezien de veelgestelde vraag over de foutcode F75 vind ik het belangrijk dit te delen, mogelijk leidt dit tot snelle fixes voordat tot vervanging van (dure) componenten wordt overgestapt..
Succes
Na veel gespeur en gelees heb ik veel kunnen begrijpen wat te doen bij foutcode F75.
Volgens installatie voorschriften zou deze fout optreden bij de volgende afwijkingen:
Geen druksprong bij starten CV pomp, pomp is echter OK.
Ketel bijvullen, is echter gevuld, ontlucht en voldoende op druk.
Druksensor is geinspecteerd, was ok. (niet verstopt)...zucht..
Wat was het probleem bij ons?
Op de 2e stekker van links gezien (hydraulica) zit/zat een rot kontaktje tussen stekker en pin op de print.
Wat gedaan: alle pin's aan onderzijde print opnieuw vastgesoldeerd.
De kontaktpennetjes in de stekker voorzichtig iets dichter verbogen.
Alles weer gemonteerd en probleemloos bedrijf..
Gezien de veelgestelde vraag over de foutcode F75 vind ik het belangrijk dit te delen, mogelijk leidt dit tot snelle fixes voordat tot vervanging van (dure) componenten wordt overgestapt..
Succes