Betreft de vaatwasser Siemens SE64M350EU/70 FD 8511.
Geeft foutcode E1 of blijft op 1 minuut hangen.
Het programma glaswerk 45 graden gestart.
De hoeveelheid water in de kuip komt tot de zoutpotdop.
Het afwasmiddelbakje hoor je open gaan en het vaatwasblokje valt.
De sproeiarmen blijven op een plek staan, komt wat water uit maar draaien niet.
En het water wordt niet warm.
Begonnen met de voorplaat te verwijderen.
Het Sturingsmoduul uit elkaar gehaald en gecontroleerd op slechte solderingen, maar alles lijkt in orde.
Toen de linkerkant de plaat van de machine afgehaald.
Het labyrint (warmtewisselaar) gedemonteerd en schoongemaakt er kwam vuil uit linker boven hoek, helemaal schoon is het niet geworden, maar het zwarte vlottertje kan je zien dat die beweegt en water kan er langs lopen.
Het inlaathuis met de rode vlotter helemaal schoon gemaakt (kalkaanslag).
De twee schakelaartjes van het inlaathuis doorgemeten en werken goed.
De rechter magneet afloopventiel losgeschroefd en de magneet beweegt soepel en de spoel ook doorgemeten geeft een Ohms waarde.
Het linker magneet regenereerventiel ook losgeschroefd en de magneet beweegt ook goed en de spoel ook doorgemeten geeft de zelfde Ohms waarde.
Toen de rechterkant van de machine afgehaald.
De schakelaar aan het verwarmingselement zat olie aan, schoongemaakt werkt goed.
Als ik schakelaar overbrug met een draadje dan wordt het water in de kuip warm.
De circulatiepomp motor kan je met de hand ronddraaien en voel je in de kuip het schoep dan meebewegen, is dus niet afgebroken of los.
De condensator doorgemeten lijkt goed.
Wanneer de vaatwasser op stand glaswerk 45 graden draait, dan zie je circulatiepomp motor draaien. Maar hij bouw niet voldoende druk op om de schakelaar van de verwarmingselement in te schakelen en sproeiarmen bewegen niet.
Op pen 1 van de circulatiepomp motor (paarse draad) staat dan 230V.
Pen 2 is niet aangesloten 0V.
Pen 3 (witte draad) staat 0V.
Pen 4 (oranje draad) staat 160V.
Op pen 3 hoort misschien ook spanning te staan.
Misschien is toch het Sturingsmoduul defect en is ook vrij prijzig.
Heeft niemand nog een tip?
Geeft foutcode E1 of blijft op 1 minuut hangen.
Het programma glaswerk 45 graden gestart.
De hoeveelheid water in de kuip komt tot de zoutpotdop.
Het afwasmiddelbakje hoor je open gaan en het vaatwasblokje valt.
De sproeiarmen blijven op een plek staan, komt wat water uit maar draaien niet.
En het water wordt niet warm.
Begonnen met de voorplaat te verwijderen.
Het Sturingsmoduul uit elkaar gehaald en gecontroleerd op slechte solderingen, maar alles lijkt in orde.
Toen de linkerkant de plaat van de machine afgehaald.
Het labyrint (warmtewisselaar) gedemonteerd en schoongemaakt er kwam vuil uit linker boven hoek, helemaal schoon is het niet geworden, maar het zwarte vlottertje kan je zien dat die beweegt en water kan er langs lopen.
Het inlaathuis met de rode vlotter helemaal schoon gemaakt (kalkaanslag).
De twee schakelaartjes van het inlaathuis doorgemeten en werken goed.
De rechter magneet afloopventiel losgeschroefd en de magneet beweegt soepel en de spoel ook doorgemeten geeft een Ohms waarde.
Het linker magneet regenereerventiel ook losgeschroefd en de magneet beweegt ook goed en de spoel ook doorgemeten geeft de zelfde Ohms waarde.
Toen de rechterkant van de machine afgehaald.
De schakelaar aan het verwarmingselement zat olie aan, schoongemaakt werkt goed.
Als ik schakelaar overbrug met een draadje dan wordt het water in de kuip warm.
De circulatiepomp motor kan je met de hand ronddraaien en voel je in de kuip het schoep dan meebewegen, is dus niet afgebroken of los.
De condensator doorgemeten lijkt goed.
Wanneer de vaatwasser op stand glaswerk 45 graden draait, dan zie je circulatiepomp motor draaien. Maar hij bouw niet voldoende druk op om de schakelaar van de verwarmingselement in te schakelen en sproeiarmen bewegen niet.
Op pen 1 van de circulatiepomp motor (paarse draad) staat dan 230V.
Pen 2 is niet aangesloten 0V.
Pen 3 (witte draad) staat 0V.
Pen 4 (oranje draad) staat 160V.
Op pen 3 hoort misschien ook spanning te staan.
Misschien is toch het Sturingsmoduul defect en is ook vrij prijzig.
Heeft niemand nog een tip?