Hallo,
Mijn nichtje heeft sinds kort een nieuwe woning.
Hier woont zij samen met nog 3 andere huisgenoten.
(het huis is in 3 ruimtes verdeelt)
Nu is er tijdens het klussen, in alle enthousiasme de hoofdkabel van de telefoon doorgeknipt.
(de dikke blauwe kabel uit de muur)
In deze kabel zitten 4 draden (rood,blauw,wit en oranje)
Ik heb de kabel buiten opgegraven en een klein stukje (voorzichtig) kunnen aantrekken. (de kabel was in een bochtje gelegd, vandaar de extra lengte)
De kabel is inmiddels weer aangesloten in het aansluitkastje, waarin de kabel naar de modem is aangesloten.
Nu heb ik alleen nog steeds geen internet meer.
de modem geeft aan geen signaal (DSL) te hebben.
Ik heb de modem al meerdere keren gereset, maar dit helpt niet.
Ook meet ik met een multimeter geen signaal op de kabel. (geen wissel en gelijkstroom)
Nu lees ik op het net, dat er geen signaal te meten is met een multimeter als er alleen een internet abonnement is afgesloten,dus geen tel.abo.
Weet iemand of er een beveiliging zit in de hoofdaansluiting van KPN (kastje aan de weg ?)
Oftewel, doe ik iets verkeerd met aansluiten of kan het zijn dat KPN iets moet resetten ?
(ter info......we hebben al meerdere keren gebeld met KPN. na steeds de zelfde (vaak domme) vragen te beantwoorden, wordt er gezegd dat er een monteur komt en dat ik teruggebeld wordt.alleen ze bellen niet terug en geen monteur gezien tot nu toe)
Alvast bedankt
Mijn nichtje heeft sinds kort een nieuwe woning.
Hier woont zij samen met nog 3 andere huisgenoten.
(het huis is in 3 ruimtes verdeelt)
Nu is er tijdens het klussen, in alle enthousiasme de hoofdkabel van de telefoon doorgeknipt.
(de dikke blauwe kabel uit de muur)
In deze kabel zitten 4 draden (rood,blauw,wit en oranje)
Ik heb de kabel buiten opgegraven en een klein stukje (voorzichtig) kunnen aantrekken. (de kabel was in een bochtje gelegd, vandaar de extra lengte)
De kabel is inmiddels weer aangesloten in het aansluitkastje, waarin de kabel naar de modem is aangesloten.
Nu heb ik alleen nog steeds geen internet meer.
de modem geeft aan geen signaal (DSL) te hebben.
Ik heb de modem al meerdere keren gereset, maar dit helpt niet.
Ook meet ik met een multimeter geen signaal op de kabel. (geen wissel en gelijkstroom)
Nu lees ik op het net, dat er geen signaal te meten is met een multimeter als er alleen een internet abonnement is afgesloten,dus geen tel.abo.
Weet iemand of er een beveiliging zit in de hoofdaansluiting van KPN (kastje aan de weg ?)
Oftewel, doe ik iets verkeerd met aansluiten of kan het zijn dat KPN iets moet resetten ?
(ter info......we hebben al meerdere keren gebeld met KPN. na steeds de zelfde (vaak domme) vragen te beantwoorden, wordt er gezegd dat er een monteur komt en dat ik teruggebeld wordt.alleen ze bellen niet terug en geen monteur gezien tot nu toe)
Alvast bedankt