Mijn compressor heeft een ster driehoek schakeling.
Momenteel slaat er een zekering door bij het overgaan van ster naar driehoek.
De Relais zijn van Siemens.
Mijn vermoeden is dat er een probleem is met de tijdschakelaar[K4], die na ca. 6 seconden het sterrelais[K2] moet laten afvallen en na ca 50 msec. de driehoek relais[K2 moet aantrekken.
[documentatie van K Moeller noemen deze relais resp. K1[tijd]
Q13 ster en Q 15 driehoek.]
Omdat je in 50 msec erg weinig kan meten mijn vraag: hoe vindt ik dat uit?
Als het ene contact [telang] blijft hangen, dan kunnen beide hoofdrelais gelijktijdig bekrachtigd zijn, en is er dus een volle sluiting.
Alleen slechts 1 zekering gaat door, en steeds dezelfde.
Wat is de meest voorkomende storing in een dergeljke schakeling?
Als ik dat weet, dan controleer ik dat eerst, alvorens alle relais uit elkaar te halen.
Ook denk ik eraan, om het tijdrelais er tijdelijk uit te halen en de omschakeling handmatig met een microswitch de doen, om een fout in het tijdrelais te identifieren.
Het is niet een probleem met de ontlastklep, de tank is leeg!
Alle advies/ervaringen welkom!
Dank
Cor
Momenteel slaat er een zekering door bij het overgaan van ster naar driehoek.
De Relais zijn van Siemens.
Mijn vermoeden is dat er een probleem is met de tijdschakelaar[K4], die na ca. 6 seconden het sterrelais[K2] moet laten afvallen en na ca 50 msec. de driehoek relais[K2 moet aantrekken.
[documentatie van K Moeller noemen deze relais resp. K1[tijd]
Q13 ster en Q 15 driehoek.]
Omdat je in 50 msec erg weinig kan meten mijn vraag: hoe vindt ik dat uit?
Als het ene contact [telang] blijft hangen, dan kunnen beide hoofdrelais gelijktijdig bekrachtigd zijn, en is er dus een volle sluiting.
Alleen slechts 1 zekering gaat door, en steeds dezelfde.
Wat is de meest voorkomende storing in een dergeljke schakeling?
Als ik dat weet, dan controleer ik dat eerst, alvorens alle relais uit elkaar te halen.
Ook denk ik eraan, om het tijdrelais er tijdelijk uit te halen en de omschakeling handmatig met een microswitch de doen, om een fout in het tijdrelais te identifieren.
Het is niet een probleem met de ontlastklep, de tank is leeg!
Alle advies/ervaringen welkom!
Dank
Cor