Mijn loodgieter komt hier niet uit:
Ik heb een REMEHA TZERRA ketel uit 2016 met een Gateway 16 en een eTwist kamerthermostaat.
De verbinding tussen de Gateway en de eTwist is weggevallen. De eTwist heeft nu een blanco display.
De Gateway heeft een tijdje rood geknipperd hetgeen duidt op een verbindingsprobleem met de eTwist (lijkt me).
De loodgieter heeft de Gateway vervangen. Daarna deed de eTwist het even (minuten) waarna het probleem weer terug was. Intussen gaf de eTwist een aantal storingscodes waarvan ik geen informatie kan vinden:
H.02.57 on GTW-16
H.00.81 on GTW-16
H.00.81 on GTW-16
Een deze codes herhalen zich.
De kabel tussen de Gateway en de eTwist is doorgemeten. Daar is geen issue te zien.
De eTwist zelf is nog niet vervangen. Dat wil de loodgieter ook nog doen.
Warm tapwater van de ketel is er altijd geweest. Dat functioneert prima.
Remeha antwoord dit op deze vraagstelling:
<<De meldingen die u heeft hebben te maken met dat er geen verbinding is naar de ketel. Dus het kan nog zitten in de bekabeling tussen Gateway en ketel. Indien dat verder in orde is kan het ook nog uit de print van de ketel komen. Installateur kan de bekabeling nog eens goed doormeten.>>
Ik ga er even vanuit dat er deskundigen op dit forum aanwezig zijn. Hebben jullie ervaring met dit probleem? En een werkwijze om dit op te lossen?
Ik heb een REMEHA TZERRA ketel uit 2016 met een Gateway 16 en een eTwist kamerthermostaat.
De verbinding tussen de Gateway en de eTwist is weggevallen. De eTwist heeft nu een blanco display.
De Gateway heeft een tijdje rood geknipperd hetgeen duidt op een verbindingsprobleem met de eTwist (lijkt me).
De loodgieter heeft de Gateway vervangen. Daarna deed de eTwist het even (minuten) waarna het probleem weer terug was. Intussen gaf de eTwist een aantal storingscodes waarvan ik geen informatie kan vinden:
H.02.57 on GTW-16
H.00.81 on GTW-16
H.00.81 on GTW-16
Een deze codes herhalen zich.
De kabel tussen de Gateway en de eTwist is doorgemeten. Daar is geen issue te zien.
De eTwist zelf is nog niet vervangen. Dat wil de loodgieter ook nog doen.
Warm tapwater van de ketel is er altijd geweest. Dat functioneert prima.
Remeha antwoord dit op deze vraagstelling:
<<De meldingen die u heeft hebben te maken met dat er geen verbinding is naar de ketel. Dus het kan nog zitten in de bekabeling tussen Gateway en ketel. Indien dat verder in orde is kan het ook nog uit de print van de ketel komen. Installateur kan de bekabeling nog eens goed doormeten.>>
Ik ga er even vanuit dat er deskundigen op dit forum aanwezig zijn. Hebben jullie ervaring met dit probleem? En een werkwijze om dit op te lossen?