Remeha ketel slaat aan, radiatoren worden super heet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemde installateur in ieder geval. Kom deze ellende wel vaker tegen, vaak een ketel voor weinig geld geplaatst. Daarna komt men niet meer omdat ze dan helemaal niets meer over houden.

Stel de installateur in ieder geval schriftelijk op de hoogte dat je hem aanspreekt op de garantie. Als hij de fabriek in schakelt kost hem dat in principe niets. Kijk naar wat Wilibald schrijft, als de ketel op code 4 stookt dan draait deze voor warmwater.

Je kunt ook eens in de software de warmwaterfunctie van de ketel uitzetten. Kijk eens wat er dan gebeurt.

Bovenstaande doet er overigens niets aan af dat de ketel niet functioneert zoals het hoort. Mijn ervaring is dat Remeha hierop niet zit te wachten en dit soort dingen altijd netjes oplost.

Succes.
 
Gedoe voor u met een nieuwe ketel!
Laat in ieder geval één radiator open, en trek de stekker van de ketel uit het stopcontact als de ketel niet hoeft te werken. De ketel kan kapot gaan als alle radiatoren dicht staan.
Je schrijft 'Ik heb de thermostaat al los gemaakt'. Is dit aan de kant van de klemmenstrook van de ketel of aan de kant van de thermostaat?
Als het aan de kant van de thermostaat is, dan is het waarschijnlijk dat de thermostaatkabel kortgesloten / kapot is. Misschien zit die klem achter de ketel of is er een schroef door gedraaid / geboord.
Er staat dan een 3 als statuscode als de ketel brandt: ketel werkt voor CV.
Het hangt van uw handigheid af of u de thermostaatkabel van de ketel los kunt halen en eventueel kunt vervangen.

We maken hier geen reclame voor instalateurs.

Als de statuscode 4 is, en de radiatoren worden heet, dan is het inderdaad een driewegklep probleem. Vervangen is lastiger en je bent de nodige tientjes aan spullen kwijt, dus dan zeker eerst proberen via garantie op te laten lossen. Mijn glazen bol kan dan alleen niet verklaren waarom de thermostaat 'uit valt'.
 
Gister toch een ander installateur gebeld (want degene die de ketel heeft geinstalleerd komt alleen maar met smoesjes en belt mij niet terug, nadat ik hem via een ander nummer wel te pakken had gekregen kon hij uiteindelijk toch maandag middag komen => dat is bijna 4 weken nadat ik hem had benaderd).
De nieuwe installateur kon gelijk vandaag langskomen.
Hij is ook geweest, 5 uurtjes eerder dan we hadden afgesproken (dus het kan wel...), ik weet niet wat hij precies gedaan heeft, want mijn vrouw was thuis en ik was aan het werk.

Maar de kabel was goed, de CV was ook goed. Hij heeft remeha gebeld.
Volgens remeha lag het aan de thermostaat.
Hij naar de groothandel, een nieuwe thermostaat gekocht.
Maar deze thermostaat geeft precies hetzelfde probleem, dus hij weer aan de telefoon met remeha.
En wat zegt remeha: " die nieuwe thermostaat is ook kapot" => raar hij was splinternieuw in doos.
Installateur gebeld met de groothandel, hebben ze het niet op meer op vorrraad. Dus morgen komt hij terug met een ander.

wordt dus vervolgt........

(ik denk zelf niet dat het aan de thermostaat ligt, maar ja ik ben geen CV installateur)
 
Probleem is opgelost.
Lag toch niet aan de thermostaat (moest 3 aan te pas komen voordat ze het doorhadden).
Het probleem lag toch aan de kabel tussen de thermostaat en de CV ketel.
De kabel is vervangen en de CV doet het nu goed.
Wel 250 euro armer.

Iedereen hartstikke bedankt voor jullie berichten en tips.
 
Tja, wel jammer dat je die kabel niet zelf getest hebt, zoals eerder hier vermeld. Had je makkelijk zelf kunnen doen, scheelt weer 250 euries!

Maar wel goed dat het is opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via