Hallo beste mensen,
Ik hoop dat iemand weet welke van de gegeven oplossingen de juiste is? (overgenomen uit de installatie instructie en ook veel opgesomd hier). Het gaat om de foutcode 4c bij de Nefit VRC 24:
Als ik de stekker in het stopcontact doe en de resetknop een seconde of 5 heb ingedrukt verschijnt de 0 weer op de UBA. Daarna hoor ik wat klikjes/schakelingen en gaat de brander aan. Wat mij opvalt: op behoorlijk (misschien wel het maximale?) vermogen. Direct daarna hoor ik een tamelijk hard en indringend brom geluid ter hoogte van de brander. Hierna volgt een heftig klikkend geluid, de brander gaat weer uit en de code 4 verschijnt.
M.i. zijn onderstaand de gegeven oplossingen voor mijn probleem. Maar welke is de juiste en hoe controleer ik dat?
1) Drukverschilregelaar niet goed ingesteld.
2) De zekering F2 in de UBA is defect, veroorzaakt door sluiting in gasklep-circuit. Sluiting van maximaalthermostaat naar massa.
3) De aanvoersensor heeft niet op tijd ingegrepen; controleer de sensor en aansluiting ervan.
4) Maximaalthermostaat is geopend; controleer de thermostaat op schakeltemperatuur 105 graden en controleer aansluitingen.
Alvast dank!
Gr. Fred.
Ik hoop dat iemand weet welke van de gegeven oplossingen de juiste is? (overgenomen uit de installatie instructie en ook veel opgesomd hier). Het gaat om de foutcode 4c bij de Nefit VRC 24:
Als ik de stekker in het stopcontact doe en de resetknop een seconde of 5 heb ingedrukt verschijnt de 0 weer op de UBA. Daarna hoor ik wat klikjes/schakelingen en gaat de brander aan. Wat mij opvalt: op behoorlijk (misschien wel het maximale?) vermogen. Direct daarna hoor ik een tamelijk hard en indringend brom geluid ter hoogte van de brander. Hierna volgt een heftig klikkend geluid, de brander gaat weer uit en de code 4 verschijnt.
M.i. zijn onderstaand de gegeven oplossingen voor mijn probleem. Maar welke is de juiste en hoe controleer ik dat?
1) Drukverschilregelaar niet goed ingesteld.
2) De zekering F2 in de UBA is defect, veroorzaakt door sluiting in gasklep-circuit. Sluiting van maximaalthermostaat naar massa.
3) De aanvoersensor heeft niet op tijd ingegrepen; controleer de sensor en aansluiting ervan.
4) Maximaalthermostaat is geopend; controleer de thermostaat op schakeltemperatuur 105 graden en controleer aansluitingen.
Alvast dank!
Gr. Fred.