(lichte) lekkage radiator

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag me af waarom je een nieuwe tule zou moeten monteren?

Tenzij deze gescheurd is of vervormd maar dit gebeurt toch niet spontaan.
Logische plekken zijn tussen de slang en de thule door en dan zul je waarschijnlijk toch de slang in moeten korten. Maar het kan toch zijn dat er een lichte beschadiging op het onderblok zit bij de o-ringafdichting. Of de o-ring zelf beschadigt.
 
Dan zou ik dus het beste eerst de boel los kunnen halen, en in eerste instantie die ring in de wartel ("O-ring") vervangen?

Kan jij zo zien welke maat dat is qua leiding/knelkoppeling?

Moet wel zeggen; heb de koppeling echt snoeihard aangedraaid NADAT hij al lekte...zal de knelring daardoor niet kunnen beschadigen?

En; door die teflon op de twee schroefdraadverbindingen lekt het vrijwel niet meer, moet na een paar dagen echt met m`n vinger over (onderzijde, langs flexibele slang) de koppeling gaan en dan zie ik soms een vochtig plekje.

Ik las op het internet dat doe schroefdraadverbindingen (wartels) alleen voor het koppelen zijn, niet om het af te dichten. Dus ik denk inderdaad dat dan toch binnenin iets niet goed is en tzt het water toch z`n weg gat zoeken
 
Al breekt deze in twee stukken heb je daar volgens mij pas last van als je de boel weer demonteert. Ik weet alleen niet of de slang het lekker vind.

De o-ring kun je zo zien als hij nog rond is zonder beschadigingen is hij goed.

Bij montage advies staat ook handvast en dan nog een slag rond,.

Aangezien het knel is, kun je de binnenmaat van de koppeling opmeten onderin is deze de buismaat. Zet hier anders de maat van de wartelmoer, de sleutelmaat dan kan iemand je wel vertellen welke maat het is denk ik.
 
Jospenx schreef:
Ronny.. Wat bedoel je met aandraaien?

In principe heb je dus de wartel om de leiding, dan de "knelring" (ringetje met inkeping) en de tule.

Is het niet zo dat die ring met inkeping echt een knelring is en dat die dus eigenlijk nieuw moet zijn?

Normaliter dacht ik altijd dat knel namelijk maar één keer gebruikt kan worden

De chromen wartel om de leiding had je gerust nog wat aan kunnen draaien.
Bij 90% is de lekkage dan verholpen.
Via deze wartel wordt de knelring wat strakker om de leiding en harder tegen de tule (steunhuls) aangedrukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan