Ik heb een Pelgrim KB8304A P02 koel/vries combinatie.
De koelkast slaat aan, maar niet meer af, waardoor de temperatuur te laag wordt. De hele koelkast wordt te koud. De achterwand ontdooit niet meer automatisch en vormt na 1 dag al een ijslaagje.
Als ik de thermostaat op 0 zet slaat hij af, als ik hem dan direct terug op 1 zet gaat hij na circa 1 uur weer aan. De temperatuur is dan circa 2,8 °C en blijft dan weer eindeloos doordraaien tot de boel bevriest. Ik heb de thermostaat vervangen voor een originele nieuwe (Biterm 077B6532 -23,0 -35,0) maar die doet precies hetzelfde!
De capillaire voeldraad van de thermostaat verdwijnt via een zwarte rubberen tule achter de binnenwand van de koelkast, meer kan je er niet van zien. Als ik de thermostaat er weer uit trek maakt het capillair enigszins een bocht.
Ik heb de Pelgrim/Atag servicelijn gebeld maar dan krijg ik alleen een dame aan de telefoon die wel een monteur wil inplannen om langs te komen, maar doorschakelen naar een monteur voor advies is er niet bij.
Hoe kan ik nu controleren of het capillair tegen de verdamper aankomt of heeft iemand andere raad?
Groeten Tom
De koelkast slaat aan, maar niet meer af, waardoor de temperatuur te laag wordt. De hele koelkast wordt te koud. De achterwand ontdooit niet meer automatisch en vormt na 1 dag al een ijslaagje.
Als ik de thermostaat op 0 zet slaat hij af, als ik hem dan direct terug op 1 zet gaat hij na circa 1 uur weer aan. De temperatuur is dan circa 2,8 °C en blijft dan weer eindeloos doordraaien tot de boel bevriest. Ik heb de thermostaat vervangen voor een originele nieuwe (Biterm 077B6532 -23,0 -35,0) maar die doet precies hetzelfde!
De capillaire voeldraad van de thermostaat verdwijnt via een zwarte rubberen tule achter de binnenwand van de koelkast, meer kan je er niet van zien. Als ik de thermostaat er weer uit trek maakt het capillair enigszins een bocht.
Ik heb de Pelgrim/Atag servicelijn gebeld maar dan krijg ik alleen een dame aan de telefoon die wel een monteur wil inplannen om langs te komen, maar doorschakelen naar een monteur voor advies is er niet bij.
Hoe kan ik nu controleren of het capillair tegen de verdamper aankomt of heeft iemand andere raad?
Groeten Tom