Wij hebben sinds kort een nieuwbouw woning, met een casco opgeleverde badkamer. Bij toeval kwamen wij er gisteren achter dat er geen warm water uit de kraan komt in de badkamer op de 1e verdieping (en ook boven op zolder). Het water dat uit de kranen komt is handwarm, niet meer dan dat.
Het water in de keuken beneden is wel heet, en het probleem ligt dus niet in een storing aan de pomp. Helaas was de warmwatervoorziening uitgeschakeld op het moment van installeren door de loodgieter.
1e conclusie van mij was nu dat de loodgieter mogelijk ergens in de badkamer de leidingen heeft verwisseld waardoor er een menging van koud en warm water is vóór de mengkranen. Gelukkig heb ik foto`s gemaakt van de aansluitingen op de muur verricht door onze loodgieter, en die gaf direct gisteren ook al aan na het zien van de foto`s dat hij warm op warm heeft aangesloten en koud op koud.
Mogelijk heeft de aannemer dus een fout gemaakt ergens in het huis bij het aanvoeren van het warme water in de badkamer voor het moment waarop de loodgieter het water heeft opgepakt uit de muur...
Ingeval de fout bij de aannemer ligt en er elders in het huis een fout is gemaakt dan vraag ik mij af of en hoe ze hier ooit nog iets aan kunnen doen. Momenteel wordt de vloer gelegd en pas volgende week kan er naar het probleem door de loodgieter worden gekeken. Iemand in de tussentijd enig idee?
Het water in de keuken beneden is wel heet, en het probleem ligt dus niet in een storing aan de pomp. Helaas was de warmwatervoorziening uitgeschakeld op het moment van installeren door de loodgieter.
1e conclusie van mij was nu dat de loodgieter mogelijk ergens in de badkamer de leidingen heeft verwisseld waardoor er een menging van koud en warm water is vóór de mengkranen. Gelukkig heb ik foto`s gemaakt van de aansluitingen op de muur verricht door onze loodgieter, en die gaf direct gisteren ook al aan na het zien van de foto`s dat hij warm op warm heeft aangesloten en koud op koud.
Mogelijk heeft de aannemer dus een fout gemaakt ergens in het huis bij het aanvoeren van het warme water in de badkamer voor het moment waarop de loodgieter het water heeft opgepakt uit de muur...
Ingeval de fout bij de aannemer ligt en er elders in het huis een fout is gemaakt dan vraag ik mij af of en hoe ze hier ooit nog iets aan kunnen doen. Momenteel wordt de vloer gelegd en pas volgende week kan er naar het probleem door de loodgieter worden gekeken. Iemand in de tussentijd enig idee?



