Electrisch rolluik velux

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ons nieuw geplaatste electrische rolluik van velux is tegen de voorschriften in per ongeluk direct aangesloten op de netspanning. Dit terwijl er een io bedieningscentrale tussen geplaatst had moeten worden.
Ik heb de netspanning er weer afgehaald en toen alsnog de KUX 100 van io homecontrole er tussengeplaatst en deze conform voorschriften aangesloten.
Maar helaas, het rolluik doet helemaal niets meer. Nu ben ik bang dat er iets kapot is gegaan in het rolluik doordat er (weliswaar maar heel even) netspanning opgestaan heeft. Weet iemand wat ik zou kunnen doen om het geheel wel te laten functioneren zoals bedoeld?
 
De leverancier adviseert me er een erkend installateur naar te laten kijken daar in alle gevallen blijkt dat de aansluiting niet goed zit. Ik heb echter de indruk dat de wijze van aansluiting nu niet zozeer het probleem is maar het feit dat er netspanning op gestaan heeft. De leverancier is 'slechts' een tussenpersoon en ik zal voor eventuele garantie e.d. naar velux zelf moeten gaan. Wil liever eerst uitzoeken of ik zelf nog iets kan doen. Bedankt voor je reaktie !
 
U bent een contract aangegaan met de leverancier en niet met de fabrikant, de leverancier dient garantie te verlenen, afschuiven proberen ze vaker.
Google eens op consuwijzer om te lezen wat uw rechten zijn.
 
Als je zelf de rechtstreekse aansluiting hebt gemaakt en niet de leverancier is er geen sprake van garantie, maar indien je het hebt laten aansluiten door de leverancier is deze aansprakelijk.
Velux zelf zal hier geen garantie voor geven, er zit een degelijke handleiding bij waarin staat hoe e e a aan te sluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via