Situatie voor verbouwing badkamer:
Eénpijps system, radiatoren in serie geschakeld, voorzien van onderblokken. De radiatoren kunnen afzonderlijk worden bediend zonder dat dit voor problemen zorgt voor de afzonderlijke radiatoren.
Situatie na de verbouwing badkamer:
Nog steeds éénpijpssysteem. Máár met verschil dat de radiator in de badkamer is vervangen door een designradiator (type Aloha).
Het onderblok is niet meer aanwezig, wat tot gevolg heeft gehad dat de radiator in de badkamer altijd aan moet blijven, ten behoeve van de doorstroming naar de overige radiatoren.
En nu:
Nu zijn we weer aan het verbouwen en dacht ik. Laat ik dit probleem eens aanpakken, door vóór de designradiator een onderblok te plaatsen. Helaas, dit leidt niet tot het gewenste effect. De doorstroming is er wel, maar enkel als de designradiator aanstaat (feitelijk is er dus niets veranderd).
Wat doe ik niet goed? Wat had ik moeten doen? En had ik er überhaupt wel aan moeten beginnen en het probleem ergens anders moeten zoeken?
Verder, ik las dat er onderblokken bestaan voor een één- en twee-pijpssysteem, wat is eigenlijk het verschil? Misschien heb ik wel een verkeerd onderblok gebruikt!?
Eénpijps system, radiatoren in serie geschakeld, voorzien van onderblokken. De radiatoren kunnen afzonderlijk worden bediend zonder dat dit voor problemen zorgt voor de afzonderlijke radiatoren.
Situatie na de verbouwing badkamer:
Nog steeds éénpijpssysteem. Máár met verschil dat de radiator in de badkamer is vervangen door een designradiator (type Aloha).
Het onderblok is niet meer aanwezig, wat tot gevolg heeft gehad dat de radiator in de badkamer altijd aan moet blijven, ten behoeve van de doorstroming naar de overige radiatoren.
En nu:
Nu zijn we weer aan het verbouwen en dacht ik. Laat ik dit probleem eens aanpakken, door vóór de designradiator een onderblok te plaatsen. Helaas, dit leidt niet tot het gewenste effect. De doorstroming is er wel, maar enkel als de designradiator aanstaat (feitelijk is er dus niets veranderd).
Wat doe ik niet goed? Wat had ik moeten doen? En had ik er überhaupt wel aan moeten beginnen en het probleem ergens anders moeten zoeken?
Verder, ik las dat er onderblokken bestaan voor een één- en twee-pijpssysteem, wat is eigenlijk het verschil? Misschien heb ik wel een verkeerd onderblok gebruikt!?