Betreft hier een AGPO/Ferroli Domina F24E uit 2000.
Tijdens het draaien op CV slaat hij steeds uit om vervolgens binnen 10 sec. weer aan te slaan(brander). De kamer thermostaat hoor ik niet pendelen.
Tijdens warmwater is er geen probleem (niet anders dan dat de brander pendelt tussen hoog/laag vermogen = "wisseldouche"). Dit gebeurt al maanden. Eind vorig jaar Leek het erop dat er teveel luchtstroom door de verbrandingskamer stroomde waardoor niet niet alle branders (juist die bij de ionisatiepen -> storing) wilde onsteken. Na het plaatsen van een kleinere ring in de uitlaat leek dit verholpen.
Ik heb zelf het idee dat het een(?) afstelling betreft. Maar weet niet wat en welk gereedschap/meetapparatuur ik hiervoor nodig heb. Ik kan het toestel inmiddel dromen. Het is een gevoelig stukje techniek. In de loop der tijd hebben diverse installateurs/monteurs er al eens naar gekeken. Maar allemaal trekken ze wit weg bij het zien van het merk/type omdat ze deze niet kennen. Ben zelf best technisch en handig.
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Censor van CV temp zou misschien kunnen, maar gezien overige waarnemingen, vermoed ik een ander probleem/afstelling.
Bij voorbaat dank.
Greetz,
Ryan
Tijdens het draaien op CV slaat hij steeds uit om vervolgens binnen 10 sec. weer aan te slaan(brander). De kamer thermostaat hoor ik niet pendelen.
Tijdens warmwater is er geen probleem (niet anders dan dat de brander pendelt tussen hoog/laag vermogen = "wisseldouche"). Dit gebeurt al maanden. Eind vorig jaar Leek het erop dat er teveel luchtstroom door de verbrandingskamer stroomde waardoor niet niet alle branders (juist die bij de ionisatiepen -> storing) wilde onsteken. Na het plaatsen van een kleinere ring in de uitlaat leek dit verholpen.
Ik heb zelf het idee dat het een(?) afstelling betreft. Maar weet niet wat en welk gereedschap/meetapparatuur ik hiervoor nodig heb. Ik kan het toestel inmiddel dromen. Het is een gevoelig stukje techniek. In de loop der tijd hebben diverse installateurs/monteurs er al eens naar gekeken. Maar allemaal trekken ze wit weg bij het zien van het merk/type omdat ze deze niet kennen. Ben zelf best technisch en handig.
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Censor van CV temp zou misschien kunnen, maar gezien overige waarnemingen, vermoed ik een ander probleem/afstelling.
Bij voorbaat dank.
Greetz,
Ryan