CV slaat aan-uit-aan-uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Betreft hier een AGPO/Ferroli Domina F24E uit 2000.

Tijdens het draaien op CV slaat hij steeds uit om vervolgens binnen 10 sec. weer aan te slaan(brander). De kamer thermostaat hoor ik niet pendelen.

Tijdens warmwater is er geen probleem (niet anders dan dat de brander pendelt tussen hoog/laag vermogen = "wisseldouche"). Dit gebeurt al maanden. Eind vorig jaar Leek het erop dat er teveel luchtstroom door de verbrandingskamer stroomde waardoor niet niet alle branders (juist die bij de ionisatiepen -> storing) wilde onsteken. Na het plaatsen van een kleinere ring in de uitlaat leek dit verholpen.

Ik heb zelf het idee dat het een(?) afstelling betreft. Maar weet niet wat en welk gereedschap/meetapparatuur ik hiervoor nodig heb. Ik kan het toestel inmiddel dromen. Het is een gevoelig stukje techniek. In de loop der tijd hebben diverse installateurs/monteurs er al eens naar gekeken. Maar allemaal trekken ze wit weg bij het zien van het merk/type omdat ze deze niet kennen. Ben zelf best technisch en handig.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Censor van CV temp zou misschien kunnen, maar gezien overige waarnemingen, vermoed ik een ander probleem/afstelling.

Bij voorbaat dank.

Greetz,

Ryan
 
Je hebt het volgens mij bij het rechte eind.
de CV sensor.

Wissel de vc en WW sensor eens eventjes.
Gewoon de stekkers omwisselen.
Dan CV testen en kijken of hij aan blijft paar minuten maar, als hij al langer aan blijft dan de vorige tijden dan heb je de rotte appel (sensor) gevonden.

Let op bij het vervangen van die sensor dat is een NATTE sensor, dus eerst CV zijdig water af laten
 
Hartlijk dank voor jullie snelle reaktie!

Vandaag stap voor stap met de installatie handleiding onder de arm alles gecontroleerd. Jullie aangedragen mogelijke oorzaken nagelopen.

Kwam ik toevallig een stukje verdroogd elastiekje tegen... :shock: Ik denk nog... wat moet dat daar nauw???

Ik check de kunststof slangetjes die tussen de drukcensor en ventilator zitten op verdroging en/of scheurtjes. Valt er ineens nog een stukje verdroogd elastiekje ergens tussen vandaan...
Ik zie het slangetje over een kunststof pijpje geschoven zitten, die vervolgens op zijn beurt weer in de ventilator bevestigd zit. En toen viel het kwartje... :!: 2 jaar geleden heb ik me ook gek gezocht naar een storing en toen bleek dat er langs het (vernieuwde!) kunststof pijpje en de ventilator valse lucht lekte. Toen heb ik tijdelijk :oops: een elastiekje erom gewonden om te kijken of dit het probleem ook echt was... Ja, dus :wink:

Net het pijpje met uitlaatpasta erin gelijmd... en alles doet het weer!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Moraal van dit verhaal... Afrika/houtje-touwtje oplossingen prima, maar zorg wel dat het snel erna GOED opgelost wordt :D

en.... KOOP NOOIT EEN AGPO !!! (heb geen aandelen in iets anders, maar het is gewoon heel erg gevoelig spul)
 
Dat stukje plastiek zoals jij het noemt zal vermoedelijk toch vervangen moeten gaan worden.
Het is los te koop agpo nummer 3288150
kost maar een paar euro.
 
Hi Obelix,

Haha... onderdeelnr klopt helemaal :mrgreen: ... toppertje :!:

Het onderdeel is/was nieuw en helemaal gaaf maar zit gewoon iets te ruim in het ventilatorhuis. Van orgine zit er geen extra afdichting/pakking oid tussen dit onderdeel en het ventilatorhuis... (typisch Agpo?)

Kortom... erin lijmen met uitlaatpasta heeft de klus geklaard.

Het is alleen treurig dat de onderdelen zo slecht en passen waardoor het niet gas/lucht dicht is.

Greetz,

Ryan
 
Normaliter past dat perfect, en moet je het er nog induwen.
Maar goed.
Schijnbaar bij jou niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan