Goedeavond,
Ik heb eergisteren door een CV-leiding geboord, althans door de vloer. Ik wilde een koof van gips maken en het frame met schroeven in de vloer vastzetten. Ik heb al aardig wat klussen in huis gedaan en vogel alles zelf uit, natuurlijk had ik gewoon KIT moeten gebruiken... maar te laat! Nu repareren en ervan leren!
Dus ik heb een hoop weggehakt, tijdens het hakken natuurlijk een waterleiding geraakt waar nu een deuk in zit. De kraan die hierop zit wordt alleen voor de wasmachine gebruikt en er komt nog genoeg kracht uit.
Het zijn allemaal geen slimme acties en ik ben van de regen in de drup geraakt maar wil het leren en het oplossen.
Dus wat heb ik gedaan, ik heb de aanvoer en retour radiatorslang (kunstof) bekeken waar de schade zit en er een stuk tussenuit gehaald. Bij de winkel 4x RTM Uponor klik koppelingen gehaald. Gelukkig kon ik de bestaande kunstof leiding bewegen in de zwarte mantel. Dus ik had wat ruimte om de koppeling zo aan te klikken tot het systeem klikte. Heel blij.. maar toen ik alles weer op druk had en even flink ging stoken kwam er aan de kortste afstand richting de ketel vochtdruppels in het glaasje van de RTM koppeling. Het zweet ook wat vocht maar druppelt niet. Deze ochtend kwam ik erachter dat ik de koppeling ook moest nadraaien, dit heb ik nu gedaan in de hoop dat er alleen oud vocht in zit. Ik denk echter dat dit niet zo is en dat ik het moet gaan knellen.
Ik overweeg nu om het op te geven en de specialist te bellen, maar toch kriebelt er iets dat ik het nu ook moet afmaken. Ook al had ik het even goed gehad...
Kunnen jullie tips geven, met name op de gebruikte RTM koppelingen en de werkwijze die ik heb gehanteerd, belangrijk aspect is wel dat ik de leiding ingang ook proper heb gemaakt met een kunstof hulpstuk (om het weer rond te maken en bramen weg te halen).
Dank!! Fotos plaats ik even in de volgende post van start tot eind.
Ik heb eergisteren door een CV-leiding geboord, althans door de vloer. Ik wilde een koof van gips maken en het frame met schroeven in de vloer vastzetten. Ik heb al aardig wat klussen in huis gedaan en vogel alles zelf uit, natuurlijk had ik gewoon KIT moeten gebruiken... maar te laat! Nu repareren en ervan leren!
Dus ik heb een hoop weggehakt, tijdens het hakken natuurlijk een waterleiding geraakt waar nu een deuk in zit. De kraan die hierop zit wordt alleen voor de wasmachine gebruikt en er komt nog genoeg kracht uit.
Het zijn allemaal geen slimme acties en ik ben van de regen in de drup geraakt maar wil het leren en het oplossen.
Dus wat heb ik gedaan, ik heb de aanvoer en retour radiatorslang (kunstof) bekeken waar de schade zit en er een stuk tussenuit gehaald. Bij de winkel 4x RTM Uponor klik koppelingen gehaald. Gelukkig kon ik de bestaande kunstof leiding bewegen in de zwarte mantel. Dus ik had wat ruimte om de koppeling zo aan te klikken tot het systeem klikte. Heel blij.. maar toen ik alles weer op druk had en even flink ging stoken kwam er aan de kortste afstand richting de ketel vochtdruppels in het glaasje van de RTM koppeling. Het zweet ook wat vocht maar druppelt niet. Deze ochtend kwam ik erachter dat ik de koppeling ook moest nadraaien, dit heb ik nu gedaan in de hoop dat er alleen oud vocht in zit. Ik denk echter dat dit niet zo is en dat ik het moet gaan knellen.
Ik overweeg nu om het op te geven en de specialist te bellen, maar toch kriebelt er iets dat ik het nu ook moet afmaken. Ook al had ik het even goed gehad...
Kunnen jullie tips geven, met name op de gebruikte RTM koppelingen en de werkwijze die ik heb gehanteerd, belangrijk aspect is wel dat ik de leiding ingang ook proper heb gemaakt met een kunstof hulpstuk (om het weer rond te maken en bramen weg te halen).
Dank!! Fotos plaats ik even in de volgende post van start tot eind.


