Ik heb de andere onderwerpen over drukproblemen reeds gelezen, maar deze bieden geen oplossing voor mijn probleem.
Ik heb een Ferm compressor (met olie). Het probleem is dat er maar zeer weinig druk wordt opgebouwd. Ik kan de motor zo lang laten draaien als ik wil, de manometer blijft op nul.
Als ik de compressor afzet hoor ik lucht sissen bij de olievuldop, wat meteen ook de carterontluchting is. Dit zal dus wel normaal zijn?
Als ik vervolgens een spuitpistool op de compressor aansluit, spuit hier even lucht uit, onder lage druk overigens voor een seconde of 15. Dan is de tank dus weer leeg.
Ik heb de terugslagklep (veer met rubberdopje) reeds schoongemaakt (was ook helemaal niet vies eigenlijk).
Ik heb net de hoofdleiding vanaf de motor naar de tank eens losgekoppeld om te kijken of hier wel genoeg druk op staat. Nu valt mij op dat hier net zoveel lucht uitkomt alsof je lucht uit je mond blaast met je lippen getuit. Ik kan ook met gemak mijn vinger op het gat houden.
Is dit normaal? De maximale druk van de compressor is 8 bar, dus dan lijkt mij dat er wel wat meer druk op de hoofdleiding moet staan.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt!
Ik heb een Ferm compressor (met olie). Het probleem is dat er maar zeer weinig druk wordt opgebouwd. Ik kan de motor zo lang laten draaien als ik wil, de manometer blijft op nul.
Als ik de compressor afzet hoor ik lucht sissen bij de olievuldop, wat meteen ook de carterontluchting is. Dit zal dus wel normaal zijn?
Als ik vervolgens een spuitpistool op de compressor aansluit, spuit hier even lucht uit, onder lage druk overigens voor een seconde of 15. Dan is de tank dus weer leeg.
Ik heb de terugslagklep (veer met rubberdopje) reeds schoongemaakt (was ook helemaal niet vies eigenlijk).
Ik heb net de hoofdleiding vanaf de motor naar de tank eens losgekoppeld om te kijken of hier wel genoeg druk op staat. Nu valt mij op dat hier net zoveel lucht uitkomt alsof je lucht uit je mond blaast met je lippen getuit. Ik kan ook met gemak mijn vinger op het gat houden.
Is dit normaal? De maximale druk van de compressor is 8 bar, dus dan lijkt mij dat er wel wat meer druk op de hoofdleiding moet staan.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt!
