Beste klussers,
Ik heb een Agpo Econpact 127C CV ketel, gecombineerd met een warmte terug win installatie, die momenteel iedere ochtend storing A16 geeft. De storing is vervolgens te verhelpen door de stekker eruit te halen, de verwarmen wat hoger te zetten, en dan vaak nog twee keer de R knop indrukken.
Het lijkt wel of iedere nacht, wanneer de CV uitgaat, deze in de ochtend niet meer kan opstarten en daarom storing A16 geeft. Als ik de CV eenmaal via bovengenoemde stappen weer werkend krijg, doet hij het de hele dag gewoon zonder problemen.
Nu heb ik hier en daar wat oorzaken kunnen vinden:
-ionisatiepinnen
-branderautomaat
-printplaat
De CV zelf is van 2001 en dus al 12/13 jaar oud. Ionisatiepinnen kosten online 15 euro en een branderautomaat vindt je al voor 55 euro. Als het de moeite waard is zou ik in ieder geval deze twee proberen te vervangen en hopen dat de CV nog wat jaartjes meegaat.
Wat is het beste om eerst te vervangen of eventueel te controleren? Heeft iemand dit probleem ook gehad? Eventueel een kleine uitleg over hoe ik de onderdelen zelf kan vervangen zou mooi zijn.
Alvast bedankt.
Ik heb een Agpo Econpact 127C CV ketel, gecombineerd met een warmte terug win installatie, die momenteel iedere ochtend storing A16 geeft. De storing is vervolgens te verhelpen door de stekker eruit te halen, de verwarmen wat hoger te zetten, en dan vaak nog twee keer de R knop indrukken.
Het lijkt wel of iedere nacht, wanneer de CV uitgaat, deze in de ochtend niet meer kan opstarten en daarom storing A16 geeft. Als ik de CV eenmaal via bovengenoemde stappen weer werkend krijg, doet hij het de hele dag gewoon zonder problemen.
Nu heb ik hier en daar wat oorzaken kunnen vinden:
-ionisatiepinnen
-branderautomaat
-printplaat
De CV zelf is van 2001 en dus al 12/13 jaar oud. Ionisatiepinnen kosten online 15 euro en een branderautomaat vindt je al voor 55 euro. Als het de moeite waard is zou ik in ieder geval deze twee proberen te vervangen en hopen dat de CV nog wat jaartjes meegaat.
Wat is het beste om eerst te vervangen of eventueel te controleren? Heeft iemand dit probleem ook gehad? Eventueel een kleine uitleg over hoe ik de onderdelen zelf kan vervangen zou mooi zijn.
Alvast bedankt.