90 volt in stopcontact

Goedenavond ik heb een vraag omtrent een stopcontact. Ik heb een stopcontact doorverbonden aan een schakelaar, tot zover geen problemen. Licht gaat gewoon aan, alleen heb ik dan niet genoeg volt op mijn stopcontact. Ook als ik de schakelaar uit heb, heb ik niet genoeg volt in mijn stopcontact.

Als ik het licht aan heb, en iets in het stopcontact gaat het licht aan en uit langzaam.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik heb gemeten met een multimeter op volt, de rest van het huis heeft wel 230volt overal. Het is een specifieke kamer waar dit zich afspeelt. Ik heb helaas geen foto van hoe het is aangesloten, ik heb de normale instructies aangehouden van zowel schakelaar als stekkerdoos van Gira @Jackd

Heb je de contactdoos wel aangesloten op een fasedraad en nuldraad?

Het klinkt namelijk alsof je hem hebt aangesloten op een fasedraad en schakeldraad net zoals de schakelaar.

Even ter aanvulling, je hebt voor het aansluiten van een stopcontact een blauwe (nul), bruine (fase) (en eventueel/liefst ook een geel/groene aarde draad) nodig. Allemaal uitgevoerd in im beginsel 2,5mm2.
Bij alléén een (enkelvoudige) schakelaar zit meestal alleen een bruine en zwarte draad.

Niet lullig bedoeld, maar ik heb het idee dat je niet de benodigde basiskennis beheerst om veilig te kunnen werken met electra. Ik raad je aan iemand in je vriendenkring even mee te laten kijken die er meer verstand van heeft om ongelukken te voorkomen.

• Like
Waarderingen: Walker

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via