4 jaar oude itho daalderop HRU ECO 300 stuk

In onze 4 jaar oud appartement heeft de WTW het begeven. Het gekke is dat er geen bruikbare storingscode in de display komt te staan maar ALLE tekentjes in de display lichtten op.
Omdat er geen storingscode verschijnt is het ook lastig om de storing te lokaliseren, heeft iemand ervaring met deze WTW hru eco 300 ?
zie in de bijlage de nietszeggende display.
het apparaat rateld en tikt enorm als je de stekker in het stopcontact doet en gaat bijna direct op onderstaande compleet verlichtte display



2025-01-09 at 22.59.35_a20ec3b2.jpg

2025-01-09 at 23.06.47_0b570f3b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben erg benieuwd naar het antwoord want ik heb dezelfde storing.
Volgens mij moet er een nieuwe display op maar dat weet ik niet zeker. Wacht graag een antwoord af van iemand die het weet...
 
bericht aangepast - mod
ik denk dat als de display zonder foutmelding in storing komt te staan dat de printplaat stuk is.
waarom ? zodra er stroom op de WTW komt geeft de printplaat een opdracht tot "controle rondje " voordat hij in bedrijf gaat ,
en is er iets fout , met een waarde van een sensor bijvoorbeeld komt er als voorbeeld E20 in de display te staan.
vervolgens weet je waar de storing zit en is de oplossing simpel , hij geeft het zelf aan.
Maar de WTW komt niet eens aan zijn "controle rondje" toe , geen foutmelding niets,
logisch denkend kan het alleen de printplaat maar zijn.
punt is weer dat er enorm veel verschillende printplaten zijn en eenmaal besteld niet terug te geven en printplaat kost 200 a 300 euro
lastig dus, wij zetten het raam maar weer op een kiertje werkt ook prima
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dan denk je zeker, dat er nu nog iemand 'met kennis van zaken' wil gaan antwoorden?

Je hebt overigens allang een naar mijn mening correct advies gekregen:
Ik zou in dit geval toch even de storingsdienst van de leverancier bellen.

Correct advies, omdat naar mijn elektronica kennis van zaken dit wijst op (bijv.) een probleem in het voedingsgedeelte van deze unit en je daar zelf niets aan zou kunnen repareren. Het zou me niets verbazen als dat probleem bij de leverancier / fabrikant bekend is en ze er de remedie van 'coulance' voor hebben.

Dat is alles dat ik er zelf over wil zeggen, want voor dit antwoord wordt ik zometeen vast ook wel afgekat. :mrgreen:
 
Er is inmiddels ook aktie vanuit de VVE gekomen , Ons appartementencompex is ca 4, 5 jaar oud en de ene na de andere WTV van Itho Daalderop stopt ermee , ca 4.5 jaar na ingebruik stelling. Ze willen nu collectief bij alle 60 appartementen deze rampen apparaten eruit halen en een ander merk voor terug plaatsen. Maar bedankt voor je reactie in ieder geval , Inmiddels doet het ding het al 2 mnd. niet en hebben we oldskool de schuifpui van triple glas op een kier staan, wat mij betreft ook prima zo, dat werkt ook prima. En....................ik zal voortaan niet meer uitdagen over de kennis op dit forum :-)

bericht aangepast - mod
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik lees net de update's hier. Ja, natuurlijk kan een specialist antwoord geven cq inschakelen van een bedrijf. De kunst van een internet forum is , dacht ik om infomatie te delen die eventueel behulpzaam kan zijn. Nu, ja. Ook hier zijn die rampdingen in 30 woningen geplaatst. Aangezien de 5 jaar verlende garantie over is dacht ik dat iemand wist dat met het vervangen van alleen het display de storing weg was? Nattuulijk zou het logisch klinken als de printplaat overleden was maar dan kan die niet spontaan tot leven komen dacht ik. Soms doet het systeem het, soms niet. Vooral indien men de bedrading in het display "beroerd" Vandaar mijn vraag of een display vervangen helpt. die is maar 140 euro ipv printplaten. ps, de storingdienst van Itho Daalderob geeft geen antwoord op particulieren.
Inderdaad, als men diverse reparaties van tegen de 1K moet gaan betalen kan men beter doorsparen voor een nieuwe van een ander merk.
 
Als het zo'n groot probleem is omdat je zegt dat de een na de andere in het complex defect gaat, kan wellicht gezamenlijk, via de VvE actie worden ondernomen. Ten eerste is dat geen particulier, ten tweede kan een massa claim meer druk uitoefenen. Die 5 jaar is fabrieksgarantie, je mag er echt wel vanuit gaan dat een MV unit (veel) langer dan 5 jaar meegaat. Los van de ' officiële ' garantie. Als VvE (maar ook als particulier) heb je dan zeker wel rechten hoor. Eventueel via rechtsbijstand verzekering.
 
Kaajee, ik weet niet of je op mijn reactie reageert of op die van robert010 maar ik heb geen VVE. Dit zijn 30 afzonderlijke woningen (2018) en hebben afzondelijke verschillende problemen met die ID's.
Feit blijft dat die dingen gewoon zeer slecht ontwikkeld zijn. Maar juist door dat als een team samen te stellen en bewijzen richting ID is erg moeilijk. U dacht dat er niet geklaagd werd bij de fabrikant? Nu kan ik niet praten voor een loodgieters/storingsbedrijf maar heb het flauwe vermoeden dat het merk ID betreft (mech) ventillatie niet zo'n hoge naam heeft staan. Warmetpompen kunnen dan wel weer goed fabriceren.
Maar we dwalen af, het geeft geen oplossingen. Behalve betalen, linkom of rechtsom.
Had gehoopt op technische oplossingen. Misschien dat er in de toekomst meer over te vinden is.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via