4 aderige kabel i.p.v.5 aderige kabel gebruiken

Ik wil een doorstroomboiler aansluiten,van 400 V, 11 kW. er is een aansluitblokje voor 4 aders in het apparaat Nu zegt iemand dat het beter is om een 5 aderige kabel te gebruiken!! Ik snap er niks van..

Op basis van je bericht weet ik niet wat je vraag is. Maar als je hier niets van snapt is het verstandig een electricien in te schakelen.

Vergeet de aarde niet..

Met een foto kan het met zekerheid gezegd worden, maar ik vermoed dat de aansluitblokjes voor L1, L2, L3 en N zijn en dat de aardedraad op een ander contact aangesloten wordt.

5 aderig is in dit geval altijd goed. Beter een draad niet hoeven te gebruiken dan een draad tekort komen.

Tenzij de besturingsmodule ervan een voeding van 230V nodig heeft.
Zonder nadere gegevens van de aan te sluiten doorstroomboiler is dat echter gissen.

Misschien kan @Ton Winst even vermelden welk merk en type het om gaat. Dan kunnen we (hopelijk) de gegevens van dat apparaat ophalen van de site van de fabrikant of importeur en weten we wat meer.

Een foto van het betreffende aansluitblokje zou ook al heel verhelderend kunnen werken. :wink:

• Like
Waarderingen: Jackd

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via