Ik heb gisteren een via Marktplaats gekochte sauna opgehaald voor plaatsing op zolder en deze zou op 230V moeten werken en niet op krachtstroom. Dat werd ook door de verkoper desgevraagd bevestigd toen we een paar weken geleden de deal sloten. Nu zie ik net tot mijn schrik dat de er een 5-aderige kabel aan de kachel zit en op het piepkleine stickertje staat ook 4,5kW 400V 3N. Balen dus, want ik heb geen krachtstroom in huis en dat is volgens mij redelijk kostbaar om aan te leggen. Waarschijnlijk duurder dan de complete sauna...
Zou het kunnen dat de kachel was aangesloten op 2x230V groepen ipv 3-fase krachtstroom? Of daar nu op aan te sluiten is? Ik heb nog geen handleiding gevonden, maar het is een Harvia KV45. Dat is wellicht qua kosten nog te doen. Met draden trekken naar zolder.
Kan dat niet dan is een andere oplossing een nieuwe saunakachel van 3 of 3,6kW kopen die wel gewoon met een stekker op 230V kan. De sauna is maar 4m3 dus qua vermogen zou dat moeten kunnen. Maar we hadden al een klein budget en dat geld spaar ik liever uit.
Zou het kunnen dat de kachel was aangesloten op 2x230V groepen ipv 3-fase krachtstroom? Of daar nu op aan te sluiten is? Ik heb nog geen handleiding gevonden, maar het is een Harvia KV45. Dat is wellicht qua kosten nog te doen. Met draden trekken naar zolder.
Kan dat niet dan is een andere oplossing een nieuwe saunakachel van 3 of 3,6kW kopen die wel gewoon met een stekker op 230V kan. De sauna is maar 4m3 dus qua vermogen zou dat moeten kunnen. Maar we hadden al een klein budget en dat geld spaar ik liever uit.