360 graden lasers...veel namaak?

Beste klussers,

I.v.m. een verbouwing maak ik veelvuldig gebruik van een 360 laser. In eerste instantie ben ik voor een goedkoop merk gegaan.. '*'. Het viel me op dat de laser na een paar maanden gebruik opeens niet meer nivelleert...dus waardeloos geworden.

Nu ben ik op zoek naar een vervanger en kijk naar een professioneel merk. Wat mij nu opvalt is dat ik best veel dezelfde behuizing voorbij zie komen maar steeds onder een ander merk. Zelfs dat ik op MP een tweedehandse '*' zie staan met dezelfde behuizing..

Daarnaast kan ik een '*' die ik op een nederlandse website voor 200 euro zie staan..via een chinese website voor 50 euro bestellen.

Ik heb het idee dat er dus heel veel namaak in de omloop zit zonder dat daar op gehandhaafd wordt...hier iemand ervaringen?

Merken verwijderd - mod

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja. Er is veel namaak. Probeer als bedrijf maar eens een Chinees bedrijf aan te klagen voor inbreuk op patenten...

Als je kwaliteit zoekt, blijf dan bij het origineel.

Ik ben nu iets kritischer geworden....

Van hetzelfde merk had ik een afstandsmeter gebruikt en de kozijnstijlen op exact 93,5 cm afgesteld voor een deur van 93 cm.

En na de cellenbeton wanden te hebben opgebouwd en de deur te willen monteren..viel de opdekdeur bijna naar binnen..wat bleek..sparing was 94,8 cm ipv 93,5....mocht ik de cellenbeton wand aan een kant weer afbreken om stijl naar binnen te schuiven. En nu dus de 360 laser die opeens kuren heeft.

Voor korte afstanden een rolmaat gebruiken, veel nauwkeuriger.
Scheef meten geeft op korte afstanden een behoorlijke afwijking.
In de goedkope winkel liggen digitale schuifmaten. Makkelijker afleesbaar dan een analoge.
Meet op 1/100 van een millimeter. Kijk je achterop: nauwkeurigheid 0,5 mm:mrgreen:

• Like
Waarderingen: Walker
die spullen van de chinees lijken er mischien veel op maar de merknaam waarvan hij is afgekeken staat er nooit op.
is net zo iets als enigenmerk pindakaas in een pot die als 2 druppels lijkt op de enige echte van calve

die eerste laser heeft gewoon garantie.

Kies bij een rolmaat dan ook klasse I.

Rolmaat Klasse I , II , III

De nauwkeurigheid van de meetband wordt weergegeven op de meetband.
De onderstaande tabel geeft de maximale meettolerantie volgens de Europese norm weer:

Afwijking +/- mm over volledige lengte
Lengte Klasse I Klasse II Klasse III
2 meter 0,30 0,70 1,40
3 meter 0,40 0,90 1,80
5 meter 0,60 1,30 2,60
8 meter 0,90 1,90 3,80
10 meter 1,10 2,30 4,60

Dat maakt op 930 mm niet zoveel uit.
Ik zou het kozijn eerst in elkaar zetten, op maat en haaks en dan pas rechtop zetten en inmetselen.

@Broertje125

Kijk maar eens op de chinese website naar een '*..' 360 laser, rond de 60 euro. Dezelfde type wordt ook op MP aangeboden als 'net nieuw' en 2x de prijs. Nagenoeg niet te onderscheiden van het echte merk.

Hetzelfde geldt voor '...' en staat voor 2x de prijs op onze '' website onder het merk '*..'.

Merken verwijderd - mod

je bedoeld die met de merknaam van achter naar voren gespeld.
dat is eigen merk pindakaas

bol barst van de dozenschuivers
als je voor dat type gaat bestel hem dan gewoon bij de chinees.
Je kan zeggen wat je wilt maar als je bij de chinees iets krijgt dat stuk is of heel snel stuk gaat en je een daar een klacht deponeert krijg je gewoon je geld retour.
Terwijl je aan bol helemaal niets hebt die verwijst je naar de dozenschuiver

Die dropshippers geven meestal niet thuis...

NB: ik heb even gekeken bij "de chinees". Maar je ziet al aan de afbeelding dat de accu niet overeenkomt met het platform van het merk. Zoek je wel op "XLT", dan krijg je meteen prijzen te zien van 600 Euro en meer.

Ook met een dure rotatie of lijnlaser moet je best voorzichtig omgaan.
Het zijn hele kwetsbare apparaten en dat is ook logisch als js de opbouw daarvan ziet.
Vergelijkbaar is een kompas op een schip, dat in een soort gyro systeem ligt.
Als je ziet wat dat dan kost begrjp je wel dat ook chinese duurdere apparaten kwetsbaar zijn want voldoen niet aan die dure standaard.
En in de bouw is veel stof en zand wat letterlijk tussen raderen komt en dan blokkeerd

Ik heb nu inderdaad eentje van '* gepakt, wel heel duur, circa 550 euro...
Maar dan heb ik tenminste wel kwaliteit. Later nog eventueel door verkopen via MP.

Bij de chinese variant kwam ik er achter bij de eerste rij tegels in de badkamer, dat de bovenkant niet 'waterpas' liep. Met bonzend hart; normale waterpas op de vloer langs de wand..ok..waterpas...is de tegel krom? tegel ook waterpas...

Ik had het apparaatje ook kunnen blijven gebruiken bij het timmerwerk voor de schuifpui straks, zonder iets in de gaten te hebben. Dan was het achteraf een feest geweest ;)

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via