Wij hebben een huis uit 1680 gekocht waar de oude tussenvloer nog in ligt. Boven willen we deze vloer in het zicht houden omdat we beide erg van doorleefd houd houden, er is echter 1 probleempje, hij is erg lelijk gelakt (Geen idee wanneer).
Nu willen we de vloer dus kaal maken zonder met een parketschuurmachine de vloer weer " als nieuw " vlak te maken. Ik heb het geprobeerd met een bandschuurmachine maar deze loopt te snel vol. Daarna ben ik maar begonnen met verfkrabbers en afbijt.
Ik heb ondertussen 5 m2 gedaan in twee avonden maar het is een hels karwij
Mijn vraag is dus of er mensen zijn die tips hebben om de vloer iets gemakkelijker kaal te krijgen?
100% kaal hoeft nog geen eens, er komt redelijk donkere lak op en zoals ik al zei is het juist de bedoeling het oud te laten zijn.
Alle tips zijn welkom
Nu willen we de vloer dus kaal maken zonder met een parketschuurmachine de vloer weer " als nieuw " vlak te maken. Ik heb het geprobeerd met een bandschuurmachine maar deze loopt te snel vol. Daarna ben ik maar begonnen met verfkrabbers en afbijt.
Ik heb ondertussen 5 m2 gedaan in twee avonden maar het is een hels karwij

100% kaal hoeft nog geen eens, er komt redelijk donkere lak op en zoals ik al zei is het juist de bedoeling het oud te laten zijn.
Alle tips zijn welkom