3 weg klep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allen,

Ik ben van plan om een indirect gestookte boiler op mij HR ketel aan te sluiten als vervanging van de geiser. echter daar heb ik wat vragen over.

Volgens de handleiding van de ketel (Nefit Ecomline HR22 classic) zou er een VC8010 klep tussen de boiler en de ketel moeten. Volgens het schema in de aanvoer.

De vragen:
- Het prijsverschil tussen de 8010 en 8044 is redelijk groot. Behalve dat de 8010 een drukontlaste plug en knelkopellingen heeft, de 8044 draad en neem ik dan aan geen drukontlaste plug zie ik geen verschil.
Kan ik dan ook de 8044 gebruiken of moet het echt de 8010 zijn?
- De 3-weg klep staat in het schema in de aanvoer. Praktisch is het makkelijker om deze in de retour te zetten, wanwege de bestaande leidngen en de beschikbare ruimte.
Mijn idee zou dan zijn: Retour cv installatie en retourboiler op de 3-weg klep, vandaar naar de ketel met daar tussenin het expansievat. Kan dit?

Alvast bedankt voor jullie wijze raad.

James.

Het verstandigst is om eea aan te sluiten zoals de fabrikant voorschrijft. Heb bij Nefit nog nooit de 8044 gezien, alleen de 8010-12. Er zijn complete boiler aansluit setjes te verkrijgen. Daarbij zit ook tevens het aansluitsnoer van de motor. Verder ben je nog een boiler sensor nodig van Nefit.

Succes.

Diverse reacties verwijderd.
@ Ruudvee, als u wilt klagen zijn daar andere fora en/of sites voor.
En topic kapen mag hier helemaal niet.

VC8010-12 is gewoon een goede klep, zeker in combinatie met een 80 ltr boiler.

Als je een 80 ltr boiler van Nefit besteld, zit daar alles bij;
*driewegklep+motor
*boilersensor+aansluitsnoer
*Knelkoppeling met ontluchter voor boiler
*alle benodigde aansluitschema's

suc6

... waarom moeilijk maken als makkelijk ook kan ...
De sets van de fabrikant werken perfect , gebruik ze dan ook !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan