3 buitenkranen aanleggen, wat heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog even een vraagje: de muurplaat (buiten) heeft een knelkoppeling. Deze zet je met de leiding er in dus eerst vast. Dan schuif je het geheel naar binnen en schroef je de muurplaat buiten vast met 2 schroeven.

Binnen moet je de leiding dan een stuk van de muur afhouden om het knietje te kunnen monteren. Je hebt anders geen ruimte om te knellen / solderen of de leiding die door de muur loopt. Is dat juist?

Yep, ik heb hem ook eerst buiten helemaal in orde gemaakt (ik heb buiten ook gesoldeerd, maar dat maakt niet uit).
Dan door de muur heen gestoken, daar vrij kort afgezaagd en dan meteen een knietje (90gr) gesoldeerd. Alleen het kleine stukje dat gesoldeerd moet worden (ong. 1cm) stak/steekt uit de muur zal ik maar zeggen. Die zit vrij strak tegen de muur bij mij. De horizontale leiding zit dan vrijwel tegen de muur/beugels. Ik kreeg het met knellen daar lang niet zo strak.

Ok, ga ik dat ook zo doen.

PS: Ik heb in de bouwmarkt een stuk grijze elektrapijp gekocht (slagvast?). Hier past precies een 15 mm leiding in. Zo komt het koper niet in aanraking met kalk / cement uit de muur.

Ja hoor, dat zit wel vast.

Misschien aan de binnenkant ook een knelkoppeling gebruiken, dan smelt de mantelpijp ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via